Round here

Äntligen har jag gjort något för hemmet och kombon (sambo fast när det räknas som vänsklaplig sådan tydligen). Min utbildning kräver sena kvällar på redaktionen och tidiga morgonar, vilket leder till att det efter några dagar ser skräp ut efter mig hemma. Tyvärr blir min kombo samtidigt drabbad av detta, naturligt nog. Hon lagar även ofta mat till mig, vilket ger mig otroligt dåligt samvete ibland. Ni vet, att man inte gör tillräckligt tillbaka. Detta ville jag försöka kompensera idag, så nu har jag både lagat fiskgratäng med kräftor och andra smaskigheter plus städat hela lägenheten. Så skönt, inte bara för samvetet utan också hjärnan som får vila lite. Att dessutom få lite välbehövlig ordning tackar jag för. Jag tackar mig själv. Tack, Malin. Ikväll är det säsongspremiär för det enda programmet jag verkligen försöker att följa - Greys Anatomy, och tydligen ska det vara ett riktigt kanon avsnitt vad källorna sagt.

Planerna för helgen är långt ifrån spikade - SKÖNT. Det enda som står på listan är att vara smakråd åt min vän Freddan på stan - han smsade mig förut och frågade om jag ville det, dum fråga. Givetvis. Kul att bli tillfrågad, kul att hjälpa till. Så lördagen går i shoppingens tecken. Spännande. Sedan kanske jag skulel försöka göra något för min egen del också - för egot. Det var längesedan sist, tro det eller ej. En ego boost, för som det är nu har jag bara den varan på flaska.

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0