Midnight prayer.

Jag lyssnar på nostalgi. Sådana skivor finns det gott om. En av dem är Bad Cash Quartets platta "Midnight prayer". Oj vad fort det gick att diska, plocka undan och klä på sig med den i bakgrunden. Många minnen, är det inte märkligt hur låtar kan etsa sig fast så envist att man får känslan av att befinna sig på den platsen med samma känsloregister, igen?

Jag har massor att göra idag, men bestämde mig för att vila några timmar på morgonen hemma först. Var tekniker för morgonprogrammet Java tidigt imorse och kände att jag behövde lite andrum från skolan efter det. Placerade mig i soffan med en film och en koppkaffe. Ett bra beslut. Nu ska det snart ätas linssoppa och plattas hår, för att sedan återigen cykla till skolan. Mitt första hem, ja det känns nästan så. Det börjar dra ihop sig för mitt nya radioprograms premiär också. Spännande. "Nöjes maskinen" heter det och kommer sändas varannan torsdag 19-20, med start vecka 41.

Funderar seriöst på en restresa, någonstans. Varsomhelst. Nästan. Behöver andas, behöver en annan kultur.

/ Malin


Kommentarer
Postat av: Fanny

Malin! Du menar väl inte att ni har snö på g snart? Här går vi fortfarande i ballerina och trotsar jackan (jag i alla fall). Ska du på någon Winnerbäckkonsert i höst? Jag vill gå med dig!

2009-09-23 @ 14:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0