Som att lampan är sönder...

Onsdag och denna vecka betyder det gästföreläsning med Gunnar Nygren som bland annat skrivit boken "Yrke på glid" som handlar om journalistrollens de-professionaliersing. Det ska bli intressant och dessutom tillhör hans bok min kurslitteratur kulturjournalistik som jag just nu läser. Det enda som gör det opepp idag är att gå till skolan, vädret utanför är totalgrått och trist. Solen går ned vid tre på eftermiddagen, vilket innebär att jag konstant är trött. Mer eller mindre trött - det är mina två lägen. Och jag är lång tifrån ensam, varannan människa blir ju knäpp i detta mörker, regn och rusk. Inte konstigt att det är segt att utföra skolarbete, jobb och hushåll. Vi är ju knäppa allihopa.

Varför novembermånad den månaden då man alltid har sämst med pengar, i alla fall jag? Jag räknar dagarna tills studiebidraget kommer..och SJÄLVKLART när jag inte kan shoppa så hittar jag massor av saker som jag verkligen skulle vilja ha.

Nu lunch, sedan föreläsning!

/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0