Hurricane

Idag tillbringade jag större delen av dagen i Göteborg. Tack och lov för det! Ute på denna ö (förlåt min negativa inställning) händer det ingenting. Nej exakt, ingenting. Jag träffade min kusin Maria och mitt kusinbarn Leah i stan. Vi käkade på en indisk restaurang som inte höll några mått alls och luktade rengöringsmedel. Och sedan provade Leah finklänningar och dagisklänningar. När det inte blev ett köp av den lila klänningen full av paljetter blev det grimaserade miner i en kvart, men löste sig. Efter det blev det tantfika med Michaela hemma hos henne. Bullar och rosor till madame tog jag med. Dessutom genomförde jag en intervju med henne. Efter denna trevliga stund begav vi oss in till stan för att byta några saker och kika efter ett par kängor till mig. med kängorna gick det skit, men med bytena gick det bra. Fick dessutom råffat åt mig ett stycke lila linne med knappar på framsidan från Weekday.

Rotade nyss i mammas garderob och fann två intressanta plagg hon förhoppingsvis inte har någon nytta utav, och jag då med andra ord kan ta. En lång svart kavaj (något stor för mig, men vad tusan) och en vit skjort-bodysuit. Kan verka märkligt, jag vet...men skulle kunna bli bra!Hade tänkt att bege mig norrut imorgon, så blir det inte. Efter X antal timmar funderande fram och tillbaka blir det flyg på onsdag. Väldigt krångligt, men förhoppningsvis värt det!

Nu är det dags för sängen. Joggingtur, studier, intervju och biobesök står på schemat imorgon. Dessutom en visit till mormor (jag råkade fråga henne om hon möjligtvis hade några skärp över någonstans vilket hon verkade ha) som plockat fram en hel hög skärp till mig.

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0