Lejontrappan, neontights och kaffedrinkar...

Vilken underbar dag jag hittills har haft. Underbara Götet. Träffade Josefine alias "spädbarnskompis" på bussen in, har inte träffat henne sedan påskas - och då var det en blixtträff. Väl i Götet spenderade jag en timme på stan, och självklart kunde jag inte gå tomhänt. Hittade dels en klänning på H&M på rean, kunde inte låta bli. Men jag hittade även två par tights i neonrosa och neonorange som kommer bli grymma till min outfit under nollningen, då jag ska vara en discobrud vid namn Gloria. Mycket nöjd, dessutom 49:- styck, inte så att jag var jättesugen på att spendera flera hundra på neontights.



Vid 12 tiden mötte jag upp underbara Fatme som kom med bussen från grannlandet Norge. Hon bor och jobbar numera där. Vi gick i raska steg och köpte mumsig sushi som vi åt på "lejontrappan" för att riktigt njuta av ett soligt Göteborg. Vi snackade skit, allvar och lite till.



Efter en mycket god lunch sa vi hej då och jag strosade vidare en stund på Göteborgs gator - inga större problem att spendera tid på dem direkt. Någon som är förvånad? Haha. Josefine ringde och meddelade att hon och hennes lunchsällskap var färdiga och vi bestämde oss för att mötas upp och ta en kaffe tillsammans. På en härlig uteställe i solen beställde Josefine in en kaffedrink med hasselnöt och vanilj och jag en espresso-shake. Det var som en milkshake med espresso, mycket god! Sedan tog vi vårt pick och pack och tog bussen tillsammans hem, ganska komiskt att ta bussen in tillsammans, skiljas åt och sedan mötas upp och åka tillsammans hem.



Hemma väntade en mysig katt vid namn April. Nu ska jag ut och gå en promenad i det fina vädret och ta en sväng till Ica och inhandla lite frukt och dylikt. Blev smått irriterad när jag märkte att vi inte har TV4 sport, vilket innebär att jag inte kan se U21-EM ikväll, typiskt.  Gladare blev jag när Johannes ringde nyss och berättade att han kommer till Göteborg första helgen i juli och hälsar på mig och Gustaf. YES!





Puss och Kram / Malin


Kommentarer
Postat av: Erica

Idag åkte jag spårvagn förbi fiket där du, Kristina och jag fikade förra sommaren :D

2009-06-15 @ 19:12:51
URL: http://regnsmatter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbara Malin. Tag för idag. Liten träff, men betyder destu mer för mig.

Måste försöka ses snart igen. PUSS

2009-06-15 @ 23:37:39
URL: http://bosekbire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0