Update från hotell Höglandet i Nässjö

Go' kväll!

Malin efterlyste lite O-ringen här på bloggen så det ska jag försöka leverera!
O-ringen är världens största flerdagarstävling i orientering och har funnits sedan 1965. I år avgörs det i Eksjö och tävlingen har lockat cirka 12 000 deltagare. Det finns massor av olika klasser, beroende på ålder och svårighetsgrad osv. De första fyra etappernas resultat läggs ihop, och på fredagen startar den som har minst sammanlagd tid först. Övriga deltagare startar efter så många sekunder eller minuter man är efter i en så kallad jaktstart.
Men äh, är du mer intresserad så ta och googla "o-ringen".

Min roll i det hela är att bevaka de åtta lokala klubbar som finns i TTELA:s utgivningsområde. Även om det bara blir ett par texter i tidningen är det många timmars jobb att bevaka den här jättekarusellen. Imorgon är det dags för vilodag, men då ska jag göra lite rep ändå.
Även om det är lite ensamt om kvällarna är det riktigt kul att få testa på att få göra något som det här. Att få bo på hotell i tjänsteresa, det låter inte lite vuxet det haha.
Här på hotellet sover, softar och äter jag typ. Och så har jag passat på att utnyttja relaxavdelningen som ingår.. bubbelpool, bastu, massagestol.. mm! Men imorgon flyttar jag till Eksjö stadshotell och kommer lite närmre tävlingarna (fanns inte plats där hela veckan).
 Är du nyfiken på att läsa nåt jag har gjort finns en del av materialet på webben på www.ttela.se under sport.

Nu tänkte jag lägga mig på kudden och läsa lite i boken "Håkan Hellström - Texter om ett popfenomen". Rekommenderas starkt om du gillar Håkan!

Godnatt!
/ Kristina

Ps. Såhär ser min bylinebild ut på ttela ;)

Ps 2. Dagens låt: Make you feel better med Red Hot Chili Peppers

Kommentarer
Postat av: M.

GRYMT, tack! Kul att läsa... Oj vad är det för bok jag MISSAT???! Skandal, uppdatering på mig..skrämmande. Haha. Hoppas du har det grymt och njuter av den lilla ledigheten... :)

2009-07-22 @ 00:09:18
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Fanny

Antar att du är väldigt mycket bättre än mig på orientering. Jag skriver också om o-ringen den här veckan för vi har med några lokala löpare där :P allt bra med dig? :)

2009-07-22 @ 22:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0