Casey, Hold On - Årets pridelåt

Igår hörde jag radiopremiären av årets pridelåt i P3 Musik på väg till jobbet. Blev väldigt glad när jag hörde att det var Marit Bergman som hade fått uppdraget. Låten heter Casey, Hold On (går att lyssna på här).

I en intervju på aftonbladet.se berättar Marit att låten handlar om ett lesbiskt par, där den ena tjejen precis har kommit ut för sina föräldrar. Tyvärr har det inte gått så bra, och den andra tjejen sjunger för att trösta.

Tycker i alla fall att låten är värd att lyssnas på, om man gillar Marit eller om man är nyfiken på pridelåten! Och gillar du den går det faktiskt att ladda ner den gratis just idag på den här länken!

Ha en finfin dag!
/ Kristina



Ps. Bilden är från Hultsfred-09 där Marit gästade Frida Hyvönens spelning!

Ps2. Marit spelar på Slussens Pensionat på Orust den sjätte augusti! Malin vill du gå med mig? :)

Kommentarer
Postat av: M.

Åh det vore jättetrevligt Kristina!

Tyvärr jobbar jag väldigt långa dagar både torsdagen och fredagen, så det ser inte ljust ut :(



Typiskt, det vore jättemysigt....

2009-07-29 @ 14:07:46
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: K.

Konserten börjar först vid 20:00! När slutar du?

Vi måste ju ses innan du åker uppåt igen!

2009-07-29 @ 14:19:59
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: M.

Ja, det måste vi verkligen!

Men jag börjar jättetidigt dagen därpå och slutar inte förän 18.30 på torsdagen...Finns det ingen annan dag?

2009-07-29 @ 15:42:31
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag vill gärna gå annars!

2009-07-30 @ 13:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0