Bortom mur och bortom ljus, jag gör det till min tur...

Mamma har hittat vår blogg....så helt enkelt, hej mamma!

Jag skrev tidigare om att det skulle bli en sväng på stan idag, det blev en lång sådan. Gick i samtliga affärer 3 gånger och åt räkor till lunch. Jag träffade Emelie som blev mitt shoppingsällskap denna dag, mycket trevligt. Drog en chansning om att få klippt luggen på min salong, den gick hem. Vilket tydde på att fredagen den 13:e inte är så farlig. jag lyckades även få butiksbiträdet på Åhlens att gå extra ut till lastkajen för att se efter om Mando Diaos platta hade kommit, det hade den. Så jag var först i Piteå med skivan, mycket bra!
Övrigt som köptes var:
- Cremefärgade strumpbyxor, mycket billiga!
- Fyra par microfiber strumpor, mycket billiga!
- Foundation, 20% rabatt (tur igen) !
- Svart BH, 25% rabatt (tur igen) !
- Svart "slapp" klänning från MQ, billig!
- Hårfärg, 25% rabatt (tur igen) !
- Rosa/vitt/svart linne från Åhlens, mycket billigt!
- Rosa och svart knästrumpor från Åhlens, billigt!


När jag väl kom hem ifrån min 6 timmars runda i Piteås stadskärna väntade en avi från posten på mig. Ett paket! Wiieho. Jag misstänkte direkt att paketets avsändare var min mor, och så rätt jag hade. Förresten, vem annars skulle det vara? Haha. Jag,tillsammans med Sara och hennes kille Johan begav oss till affären via Coop för att hämta min paket. Vi köpte massor av godsaker för att sedan se persiljan vissna bort i kylan på vägen hem. Jag lagade ugnsbakad fläskfilè med vitlök, färsk persilja och fetaost och till det hade vi pommes och örtsås. Mycket gott! När Lets Dance hade skickat hem Kitty Jutbring (åååh, tyvärr...min favvo Kitty, men men spelets regler) så uppdaterade jag mig på nätet. Klasskompisen Gustaf skrev då till mig på msn och gav mig en Spotify invite som han sparat åt mig...så nu äntligen har jag detta underbara program! Nu kan jag lyssna på vad jag vill, när som helst. Passar mig utmärkt!


Imorgon ska jag tillsammans med Maja besöka Piteå museum, just nu en utställning om året 1968. Dels ska en ifrån skolan spela låtar ifrån det året på musèet och så har vi aldrig varit där innan. Efter den trippen har vi bestämt för att äta varsin semla på det lilla söta konditoriet, det ska bli mys. en bra lördag. Dessutom har vi sjukt god frukost att längta efter imorgon (idag). Köpte en ny juice ifrån Kiviks bara för att smaka i ren nyfikenhet och dels har Sara bakat bröd ikväll - fetaostbröd med oregano. Mumma. kanske blir de täven strömming till middag imorgon på dagen, i så fall är det pricken på i:et och en perfekt uppladdning för en bra kväll på kåren!

Jag vill avsluta med att säga, detta året var fredagen den 13:e bara en dag av många andra. Ingenting mer, eller har ni varit med om något?!

"Ord mot ord, sten mot sten" med Kristian Anttila avslutar denna kväll för mig. Dags att sova. På söndag kommer Robin till Piteå för att tillbringa en vecka som praktikant hos polisen här. Blir spännande att se hur vi klarar att bo under samma tak i en vecka, går nog galant.

"Men dit ovissheten mig bar
Jag for hit utan svar
Bortom mur och bortom ljus
Jag gör det till min tur
Att ta farväl och gå..."


Ha det underbart alla vänner och alla andra!
Glad alla ♥ dag!

Take Care / Malin

Kommentarer
Postat av: Berocca

Glad alla hjärtansdag! :)

2009-02-14 @ 16:57:50
URL: http://beroccas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0