dreaming of a white christmas?

Första december och det är tydligen en hel del snö i Piteå nu, den kom ju visst lagom...Jag är kluven, som vanligt. Å ena sidan, oj vad kul med snö! Å andra sidan, nej...pulsa dag som natt är ingenting jag uppskattar. Svettig som en marathonlöpare varje gång man lyckats pulsa sig till skolan. Jag chattade lite med Tobias i min klass angående snödilemmat för en liten stund sedan. Konversationen var i stil med denna:
"Det är massa snö i Piteå nu"
"Åh, nej..jobbigt."

"Nej, skärp dig nu Malin...bättre än ingen snö alls"

"Njea, det vet jag inte om jag tycker.."
"Men nu kan vi göra fylle snö änglar"

Ja, och där lyckades lockade han mig. Det är nog det bästa. Att kunna pulsa hem lagom lulliga på småtimmarna och rulla sig i snön, ingen bryr sig om hur blöt man blir och ingen heller hur kallt det är. Det finns ett klipp på ansiktsboken som visar Gustaf när han kryper hem från krogen i snön. Helt underbart. Om du är sugen, finns detta klipp att se på min sida där. Länkat.

Lovade även att göra lite reklam för Tobias. Han pysslar med tv-spelsnörderi jag knappt förstår mig på. Men han spelar i alla fall in när han spelar (Call of Duty och Modern Warfare...vad jag kan läsa mig till?) och redigerar sedan ihop dessa till filmer som han sedan lägger till exempelvis musik på. Jag är inte rätt person att avgöra hur kvalitèn på dessa är, men vad jag fårr höra ifrån honom är han rankad väldigt högt och dessutom nu även fått respons ifrån någon stor internetsajt. Sugen, kika in hans sida!


Nu ska jag skriva klart en simpel grej som jag kunde fixat för länge sedan, men bättre sent än aldrig! Sedan prova skärp hos mormor och ikväll blir det bio.



Förresten! Skrev en lapp till mamma sent igår och satte på ena galgen tilld e plagg jag skrev om igår som jag hittat i mammas garderob. Jag skrev: "Använder du detta?" hade fått svar imorse: "Nej! Se om du hittar någonting mer." Gratis är gott!

/ Malin

Kommentarer
Postat av: Tobias

schyst inlägg! kul att fyllesnöplumsing lockar. kom hem snart piteå längtar efter dig!

2009-12-01 @ 12:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0