Musik non stop

December månad närmar sig och därmed alla julsinglar. Troligtvis kommer det som vanligt en julskiva med Carola osv. Den gamla vanliga visan. Därför höjde jag på ögonbrynen en aning när jag såg att The Hives ska släppa en jullåt med gamla "girls just wanna have fun"-Cyndy Lauper. Spännande. Singeln "A Christmas Duel" kan man ladda ner gratis från The Hives webbsida 28-30 november.


Bild: http://www.thehivesbroadcastingservice.com


Flera artister har presenterats i veckan för 2009 års Melodifestival. BWO, Caroline af Ugglas, Lasse Lindh, Måns Zelmerlöw, Sarah Dawn Finer.. är det någon mer än jag som tycker att det känns väldigt bekant? Har SVT tänkt sända repriser från i år eller finns det inga nya artister i den svenska musikskatten som får chansen? Eller lockar tävlingen helt enkelt ingen annan än den klick som år efter år ställer upp?

"Man får ju inte glömma att "The worrying kind" faktiskt är en låt som handlar om panikångest" säger Ola Salo i reportaget "Lunch med fokus" i veckans Fokus. Lite spretig artikel men kul att veta vad Ola sysslar med nu då det varit lite tyst om dem ett tag. Läsa det hela kan du göra här eller så ber du mig om att få låna pappersupplagan ;)

På tisdag är det Petter som gästar svt:s "Dom kallar oss artister". Han berättar om hur det går till att få ihop livet som småbarnspappa och rappare. Även om inte just Petter är en av dina favoriter rekommenderar jag programmet, det är en bra produktion.

Imorgon släpps äntligen The Killers "Day and age". Förstasingeln "Human" är som bekant grymt bra och av någon anledning har jag kunnat lyssna endel på skivan (finns en mapp vid namn Absolute Ludde på mitt skrivbord med massa godis i musikväg,tack!) och jag kan bara skriva som så tidigare - snälla The Killers, kom till Sverige!

Bor du i Kalmar och är konsertsugen så kommer Timbuktu & Damn till Palace på fredag. Jag har sett den korte rapparen från Skåne en gång tidigare på Hulstfred -06 och det var verkligen bra. Eventuellt ska jag och systeryster dit (min familj kommer hit i helgen, yey!). Cred till Palace också som har studentpriser! Även om det bara handlar om 30 kronors rabatt är det också pengar.. det förstår man i alla fall nu när det är en hel dag kvar innan csn kommer..


Nu blir det sängen! Natti natti!
// Kristina


Kommentarer
Postat av: Andra halvan..

Grym singel..och grymt med Timbuk.

Har börjat gilla Human nu, men tycker inte alls de tär samma som förra skiven, förhoppningsvis mer godis på resten av den nya skivan..

2008-11-24 @ 00:20:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Josefin

Yo! Ja, efter jul klämmer vi in en passande helg då du får känna på pulsen i Karlstad. Du är mer än välkommen. Puss, ses till jul snuttis.

2008-11-24 @ 19:23:51
URL: http://schosefajn.blogg.se/
Postat av: Sanna

Oj intressant kombination där på singeln. och svar på din kommentar, jag har faktiskt funderat på att cykla ner, men kom fram till att jag inte är självmordsbenägen, alltså borde jag avstå :P

2008-11-24 @ 23:24:51
URL: http://sannasbalansteorier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0