JMG bättre än Kalmar?

Sorry för dålig uppdatering men det har varit hejdå och resande för hela slanten. Är hemhemma nu, skönt och kul att träffa alla.

Tanken när jag slog på datorn nu var att jag skulle börja med mitt paper men av någon anledning hamnade jag här istället.. Känns lite smått omöjligt att skriva första ordet i det tomma word-dokumentet. Mycket på grund av att jag inte förstod så mycket av min vetenskapliga artikel igår när jag läste.. Det får lösa sig.

Imorgon ska jag till Vänersborg och jobba lite som reporter. Skummade igenom tidningen nyss och såg att i princip alla vikarierna från sommaren fanns bland bylinesen (konstigt ord, heter det så?) och det är ju lite kul. Något annat som är kul är att läsa deras artiklar kritiskt. Hittade i alla fall två ord som hade strykits över med rödpennan av Anette om hon hade fått chansen att rätta. För vad sägs om "hemmahörande" och "offret" ? Skulle inte tro att det hade blivit godkänt i Kalmar. Men men, de är båda två, om jag minns rätt, precis färdiga vid JMG i Göteborg och det ska ju vara en bättre skola med bättre rykte har man hört...

Men men, ska jag bli godkänd och lyckas ha något som kan kallas jullov borde jag börja skriva mitt paper nu.

Bye bye
// Kristina

Ps. Kom på att jag drömde en så konstig sak i morse. Det handlade om tv-kursen och att hela redktion b hade blivit underkända av Ackel eftersom några av klippen hade varit för mörka och att han inte hade gillat färgen på bilen (nu minns jag inte i vilket sammanhang vi hade en bil för det hade vi ju inte men den var i alla fall en av orsakerna..) Helskumt. Vi skulle få göra ett helt nytt magasin för att få G. Haha, jag behöver nog komma bort från skolan lite.

Kommentarer
Postat av: Fanny

På lokaltidningsnivå brukar det mesta gå igenom, så även på vår tidning. Det finns inga korrekturläsare här så vi får läsa igenom varandras texter, om man hinner. Brukar bli lite svårt att hinna när alla sitter med 3-4 texter på kvällen + att man ska fixa bilder och grejer själv. Hur är det på er tidning, har ni fotografer eller är ni multireportrar? Kul att du får jobba lite :D

2008-12-22 @ 15:18:51
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

neeej va coolt! Spegel hade ju inte varit dumt ;)

Jag är världens tekniknörd så jag tackar inte nej till sådant ;)

2008-12-22 @ 19:45:29
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0