Brustna hjärtans höst

Söndag, snart måndag och jag borde verkligen sova. Tanken slog mig redan för flera timmar sedan, men icke. Istället så agerar jag relationsråd åt en killkompis, ett relationsråd jag är i stort behov av själv. Men det är väl så, det är mycket lättare att lösa andras problem än sina egna. Det är intressant att höra hur andra personer ser på sina problem, och att det faktiskt är så att de vill prata med mig om dem. Att de litar på mig. Fint.

Helgen har varit fin, intensiv och även innehållt stora mängder alkolhol. Det kändes i dag, trots det blev det långpromenad med Johannes och sedan en fotbollsmatch på arenan här i Piteå. Damlaget, som ligger i Allsvenskan spelade och vi bestämde oss för att se den i det härliga söndagsvädret som visade sig. Piteå vann med 2-1 vilket var kul! Jag, Gustaf och Johannes kikad eäven på två filmer: SOS (vi såg Sällskapsresan och Snowroller häromdagen) och Teeth, en film som är den sämsta jag sett. Det skulle vara en thriller i jämförelse med filmen Saw. Denna film var ingen jämförelse av den, den kan inte jämföras med någon film. Den var så fruktansvärd B. Vad den skulle handla om? En vagina som med hjälp av tänder bet av killarnas käraste ägodelar. Helt vrickat. Sämsta skådespelarinsatsen och budgeten var troligtvis inte den bästa för denna filmproduktion. Ni kanske fattar...Och ni kanske undrar varför vi hyrde den? Jo - vi ville se "sällskapsresefilmerna" (de tre första) och skulle hyra dessa, då fanns det ett erbjudande om att hyra fem stycken filmer för 100 kronor, då beslutade vi oss för att helt random dra fingret längs hyllkanten och bara plocka två stycken filmer...och då blev det på detta vis...

Nu ska jag sova, upp tidigt imorgon för att påbörja veckan. Reportage ska planeras, radioprogram likaså.

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0