Full fart, bromspedalen är sönder..

Torsdag morgon. Full fart. Nje kanske inte riktigt än, sitter fortfarande och smuttar på morgonens kaffe och försiktigt tar bort osten från bordet. Men om några timmar ska det gå fortare, då måste det gå fortare. idag ska jag sända fyra timmas radio. Först är det "Nöjesmaskinen" 19-20, där jag idag ska snacka om höstens skivsläpp och turnéer, blir spännande. Efter det blir det två timmars (paus?!) innan "Nattugglorna" startar, idag med Johannes och Bea som programledare och jag som producent. Vilket innebär att jag ska sända nyheterna som går varje halvslag (22.30,23.30,00.30) och se till så att allt flyter och att musiken under "önsketimmen" kommer in korrekt (dessutom är det jag som musiklägger för hela programmet). Puh! Vore jättekul om du lyssnade, kul att höra respons efteråt....

Det blev klart imorse att par av samma kön får gifta sig i kyrkan från och med den 1 november i år. Nu får alltså homosexuella par visa sin kärlek och säga ja till varandra även i kyrkan, WOW Sverige går framåt. Jag säger grattis till alla er som är tillsammans, är homoexuell och har en dröm om att bli vigd i kyrkan och alla andra som röstar för ett fritt Sverige. Ett steg i rätt riktning, eller vad tycker du?
Vill även tipsa om Monicas blogg. Du kommer förstå varför när du läser den.


Mitt ögongodis, Nicklas Hocker. (Jag vet, patetiskt och skäms - men när jag bor häruppe i kalla norrland måste jag få fantisera lite.) Ett litet ögongodis. Och, nej han sjunger verkligen inte bäst - men jag gillar hans karisma,utseende osv. Han är en Malin kille. Och det måste jag väl få tycka, trots hans unga 17 år? Läste nyss en liten artikel om några av Idol-deltagarna, deras morgonvanor. Såhär svarade Nicklas på vad som är det första han gör när han vaknar:
– Sätter på min laptop, jammar gura och får förhoppningsvis tag i en gratis latte.
Det passar mig perfekt, tänk att få höra lite gura på morgonkvisten och en gratis latte på det. Absolut något jag kan tänka mig (i min fantasi). Hoppas jag har roat dig lite nu, du som läser detta...


Dags att styra ihop det jag påbörjat till min lunch idag. Ingen aning om vilken form det tar, men ett gäng morötter kokar, likaså broccoli...tilld et vet jag inte. Kanske cous cous, kanske inte. ja, en sak som är säker i alla fall är att det kommer bli en lång dag. Aktiv fram till 01 inatt. Hallelujah!

www.pitefm.se


/ Malin


Kommentarer
Postat av: Fanny

SNYGG Malin! :D

2009-10-26 @ 22:26:37
Postat av: Kristina

Ja hon är verkligen galet snygg ;)

2009-10-27 @ 18:07:10
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0