Time of the season

Egentligen är det här bara en söndag i mängden, egentligen ingenting att skriva om. Piteå är litet på söndagar. Ingenting har i stort sett öppet, befolkningen håller sig inomhus och vi radiostudenter på skolan. Ointressant. Tråkigt. Söndagar ska vara fina. Söndagsmiddagar, storbak, skvaller, brunch, bra film, musik, kreativitet och massor av annat. Inte mycket av det lyckades jag med, kanske just på grund av Piteå - kanske inte. Rastlösheten har helt tagit över, svårt att sova - svårt att hålla sig vaken. Ond cirkel. Om en halvtimme är det måndag igen, ny vecka. Vecka 43. Stress. Panik. Önsketänkande. Prestationsångest. Vänskap. Ja, det innehåller mycket. Fast, om jag funderar lite till så är det inte mycket som händer ändå. Och det är fasen inte konstigt.
Igår ägnade jag tre timmar åt att kreativt och spännande skriva en bokrecension, den blev bra. Jag döpte dokumentet, sparade och sedan stängde ned word. Sedan kom jag på att jag skulle skriva till en sak, öppnade då dokumentet igen - TOMT. Ett tomt dokument räckte ut tungan mot mig. Ja, vitt var det, inte ett enda streck på papperet, inte en enda bokstav. Så det är inte konstigt att människor tappar lusten, inte orkar och inte kommer någonstans. Tre timmar åt en svettig bokrecension som resulterar i ett tomt dokument, det är surt. Fick därför spenderar ytterliggare timmar idag för att få ihop något - igen. Sådär kul.

Stefan är en fin kille som pluggar i Kalmar, i samma klass som min bloggkompanjon Kristina. Denna kille har en blogg jag tycker om, så jag vill tipsa om den nu. Du borde läsa den, ta hans texter med en nypa salt och sedan le.

Nu har den där halvtimmen gått, det är måndag nu. Ny dag, ny möjligheter - eller vad är det som de gamla brukar säga? Jag ska sluta vara tröttsamt bitter här på bloggen, är det därför ni inte kommenterar, för att jag är bitter? Illa i så fall. Därför ska jag bjuda på musik för kvällen - håll till godo!


/ Malin.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom ihåg att du är bäst!



Älskar dig!



Puss F



2009-10-21 @ 10:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0