Action!

Idag agerade jag skådespelerska i en film som några studenter på skolans spelade in, den skulle baseras på genus och perspektiv. Jag spelade mamma Karin som var den klassiska mamman ( i alla fall som den typiska rollen sett ut). Det var kul, intressant och skön start på veckan. Efter det använde jag denna dagen mest till att "ta igen" helgen jag missade, eller snarare tillbringade i skolan. Bland annat fikade jag på stan med Fia och Sandra i två timmar, massor med idèer sprutades bland annat. Sedan har jag även sett första avsnittet i Tv4s nya dokumentär serie "Mamma till en mördare", en serie som intresserar mig och som berörde. Ett oerhört svårt ämne att uppmärksamma och som många har vilt skilda åsikter kring. Intressant och rörande.

Imorgon skulle jag haft kulturseminarium, men det blev inställt på grund av att gästläraren blivit sjuk, förhoppningsvis inte i svinis...men på grund av det inställda seminariet funderar jag på långfrukost. Något som är bland det godaste, skönaste och mest uppiggande!

Vill tipsa er som har runt 37 i skostorlek, lägg ett bud på dessa godingar!


/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0