En ångande stad..

Det vrider sig i hela kroppen, långsamt och djävulskt irriterande. Hade inbillat mig ännu en gång hur fint, skönt och bra det skulle bli att komma till västkusten och andas annan luft för ett par dagar. Vad fel jag hade. Kanske beror det på det tighta schemat, kanske inte. Men jag kom i fredags vid 11 tiden och jag är redan trött och less, tristess...

Trots detta var dagens kalas, som var anledningen till att jag åkte hem från början trevligt. God mat och släkt jag inte sett på länge. Kusinerna som ständigt ställer samma fråga - hur det går med kärleken. Och jag som ständigt har samma svar till denna fråga - som vanligt. De fantiserade ihop att jag hade träffat en finne vid namn Pekka "mini-Pekka" närmare bestämt. Han skulle tydligen ha en liten kuk. Vi skrattade gott åt detta. Sedan snackades det en stund om bröllop, bestmans uppgift och jag bad kusinerna lova att jag skulle få komma på deras bröllop - det fick jag, om jag tog med Pekka. (Bilder från kvällen kommer)

I övrigt kan denna afton gå till årtiondets tråkigaste lördag. Jag är så innerligt rastlös och peppad att det gör ont i hela kroppen. Nykter dessutom, ja för dricka kunde jag ju inte göra på kalaset - om det skulle bli aktuellt att ta sig någonstans senare på kvällen. Det ser ju sådär lovande ut, vilket betyder att jag kunde lika väl ha druckit. Tusan!  Att Sanna dessutom har födelsedag idag (söndag) är ju jättepepp, kunde ju varit där! Jag länkar mig runt på trettiotusen trista bloggar, kollar reprisen av taskiga program och vill helst av allt dricka upp vinflaskan jag köpte tidigare ikväll - samtidigt som jag inte helt gett upp denna lördagskväll än (patetiskt när klockan är 01, men men....)

There's a cat out there
Running everywhere
Chasing all the girls in the park
I wish that I could see in the dark


Sådana kvällar som den här vill jag bara ta mitt pick och pack och flytta till en stor ångande stad med puls. Ja, med människor i rörelse, rikt kulturliv och variation.


GRATTIS SANNA! 22 år idag, bra jobbat. Nu är det bara 22 år kvar till du är 44 år - känns det bra? ;)







Sov gott och älska säkert!

/ Malin

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hade jag varit hemma kunde vi träffats! Jul snart.. då måste vi ses! Saknar dig massor!

2009-11-29 @ 12:01:59
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0