09:11, söndag - tvättstugan/torkrummet:

[Jag]: Hej!
[Tant som bokar tvättid]: Nej, men hej! Jag ska bara boka en tvättid för nästa vecka., men så kom jag på att jag nog inte ska ha en tvättid förän veckan efter...

Jag är i full gång med att hänga upp underkläder...


[Jag]: Jaha, okej. Men det kan ju vara bra att vara ute i god tid..
[Tant som bokar tvättid]: Ja, det är sant..annars kanske någon annan tar tiden ifrån mig..
[Båda]: Haha. Haha...

Jag fortsätter med underkläderna..bakom mig på en tvättlina hänger en Bh-korsett som Fredrik lånade när han var transa på halloween....


[Tant som bokar tvättid]:
Du bor inte i detta huset väl?
[Jag]: Nej jag bor i det till höger..
[Tant som bokar tvättid]: Ja, precis..det är däröfr jag inte känner igen dig..man ser ju dem som bor i det huset, men man kan inte riktigt placera dem..Du komme rinte härifrån Piteå va?
[Jag]: Nej..jag studerar...på musikhögskolan här..
[Tant som bokar tvättid]: Jag tänkte väl det, du talar så vackert!
[Jag]: Jasså, haha...eh tack!

Tanten har bokat klart och säger hej då...men kommer efter fem sekunder tillbaka och ropar:


[Tant som bokar tvättid]: Jag tvättar nog på lördag istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0