Jag tuffar iväg lite musik...

Godkväll vänner.

Först och främst, så fort ni ser mig äta ett äpple framöver - säg till mig. För uppenbarligen tål jag inte den frukten, tragiskt nog, bara så ni vet och påminner mig.



Jag har tillbringat två tidiga morgonar på gymmet nu denna vecka. Det känn i kroppen på ett både positivt och negativt sätt. Men i vilket fall så lyssnar jag altid på min MP3 då och insåg då hur många låtar jag har som påminne rmig om tågresor. De timmar jag spenderade på tåget mellan Göteborg - Kalmar och tvärtom. Bra timmar, sköna timmar. Så jag tänkte helt enkelt bjuda er som åker tåg på mina bästa tåglåtar. Poängtera att många låtar är inte nya, men det är alltså nostalgiska låtar som passar utmärkt under färden...

Malins tågspecial:

Lost! - Coldplay
Rockferry - Duffy
SheSpider - Mew
Sway - The Kooks
Only you - Caesars
Beskyddaren - Kent
Norrköping - Laakso
America - Razorlight
Everlong - Foo Fighters
Breaking it up - Lykke Li
Fools Gold - Katie Herzig
Smutser - Kristian Anttila
Double Nature - Mustasch
Do me a favour - Artic Monkeys
The Road - Christian Kjellvander
Something to believe in - Aqualung
Folsom prison blues - Johnny Cash
Nåt för dom som väntar- Jocke Berg
Uppsnärjd i det blå - Håkan Hellström
My friend and the Ink - Shout out louds
Innan mörkret faller - Lars Winnerbäck
Jenny was a friend of mine - The Killers
En man du tyckte om - Bo Kaspers orkester
Sången dom spelar när filmen är slut - Peter LeMarc

Hoppas jag kunde inspirera er att antingen rota i er gamla skivsamling eller ha givit ert någonting nytt i musik väg.

Sov gott!

/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0