Musiken lever vidare för alltid

Hört på Vaken med P3 och P4 i natt:

Inringande tant: Ja jag är ju för gammal för att köra bil nu.. blaaa blaa bllaaaaa... osv
Programledaren: Härligt. Du har ju önskat en låt. Vad är det vi ska höra?
Inringande tant: Jo jag vill höra den där nya  April's Child med Kleerup och Krunegård, den är så bra!

Jag blir så löjligt glad av gamla människor som inte klagar på "dagens musik", utan istället tycker om den. Låten är riktigt mysig. Du har väl inte missat att de båda herrarna på K har släppt en EP ihop? "Lead Singer Syndrome" heter den i alla fall och tycker du om dem ska du givetvis lyssna in den!



Gårdagens låt: Blame it on the Boogie med Jackson 5

Jag var inte på något sätt ett stort fan, men jag uppskattar mycket av musiken. Med låten vill jag istället skänka en tanke till alla er som sörjer er stora stjärna. Idoler känns inte riktigt som människor och då är det svårt att förstå att de är precis lika dödliga som alla vi andra. Jag känner med er som sett fram emot hans konserter i London i sommar och nu aldrig mer får möjligheten. Tänk på att även om musikundret lämnar jorden, så fortsätter musiken att leva för alltid och därmed alla minnen.

Nu ska jag njuta av sol och ledighet efter en vecka på redaktionen!
/ Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0