Bara dårar rusar in

Onsdagen den 15 juli är slut för det här året. Denna dag var jag ledig, utan större framgång. Solen visade sig fint på förmiddagen och därför beslöt sig mamma och jag för att ge oss ut på havet några timmar. Väl ute på havet kom alla moln och det blev kyligare och kyligare. Till slut låg jag ihop som en boll på ett berg med leggings och tjocktröja och bad mamma om att vi skulle åka hem. Hon tyckte mer eller mindre också att det var en god idè.

Väl i båten och klara för att köra hem vägrar "draggen" att komma upp. Vi drar och drar, men den sitter stenhårt på havets botten, efter många tappra försök och några röda händer senare bestämmer vi oss för att kapa repet. Vi kom ut på havet, med en "dragg" mindre, då plötsligt det inte går att få in växeln när mamma kör. Det bara pangar till och så lägger den av. Molnen blev allt mörkare och det började regna. Vi fick ringa på hjälp från mammas jobb medan vi låg och drev på havet. Till slut drev vi så långt så vi kom in i båthamnen där vi fick bogsering. Precis när vi hade fått lagt till båten (där den ska ligga för undersökning) började det regna, REGNA MASSOR. Och blixtra och åska och allt där till. Vilken höjdardag! Inte. Allting gick fel som kunde gå fel, men tur att det gick så bra och att vi kunde skratta åt det.

Imorgon är det dags för jobb igen. Sedan på fredag bär det av in till Göteborg för att jobba tre dagar där. En kompis till mig berättade idag att han hade varit inne på Intersport igår och frågat efter mig och de hade svarat att jag var på rast och skulle komma om en stund. Han väntade och väntade, i 45 minuter utan att ja dök upp. Konstigt, jag jobbade ju inte där igår. Hur kunde de säga något sådant, de visste ju att jag inte var där? Stackarn, han stod och väntade där så länge bara för att överraska mig. Drygt för honom.

Fick idag sålt de två biljetterna jag hade vunnit till Sonisphere festivalen i Hultsfred i helgen, som jag tyvärr inte kan åka på, typiskt nog. Men skönt i alal fall att få en del pengar för det, pengar jag inte skulle haft annars. Klirr i kassan, det klirrar inte ofta i den annars kan jag meddela....

Jag läser alltid tidningen på morgonen och idag fastnade ögonen direkt på något, en bild på Robyn och hennes namn under. Min första tanke var "Nej nej nej....säg nu inte att hon kommer till Way out west också...", självklart är det just det hon kommer att göra. Vilket festivalprogram arrangörerna har fått ihop till det!, och så kan inte jag gå....ÅÅÅÅH! Jag vill.



Dags att sova, en arbetsdag imorgon också.

/ Malin


Kommentarer
Postat av: Kristina

Oj va läskigt! Tur att det gick bra för dig gumman!

VArför kan du inte gå på WOW?

2009-07-16 @ 12:17:24
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: hahaha-michaela

GARV. ahahahhahhaa. jävla ö! hahahhahahhahaha. låter som en fin film. pussss!

2009-07-16 @ 21:17:32
URL: http://michaelamaria.wordpress.com
Postat av: michaela

btw, RÖYKSOPP, FLORENCE VALENTINE och WOLFMOTHER kommer också!

2009-07-18 @ 19:53:10
URL: http://michaelamaria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0