Leave Before The Lights Come On

En tisdag med jobb och båttur. Många minuter i telefon trots att jag i ärlighetens namn inte kunde svara på många frågor angående motorolja och båtar som är till salu. En båttur där jag fick för mig att prova fiskelyckan, utan att lyckas få en enda liten makrill. En tisdag då vår kronprinsessa fyller 32 år och farfar ringer och säger att vi ska få färsk makrill av honom imorgon. Det är glädje. En glädje över att plocka stora hallon i trädgården att bara kasta in i munnen, det var en slags munorgasm. Ja ni läste rätt, ORGASM - det är inte så svårt att skriva det faktiskt. Är det svårt att läsa?

Well this is a good idea,
He wouldn't do it if it wasn't,
He wouldn't do it if it wasn't one.
Well my friend fancies you,
Oh what a way to begin it all,
You said it's always exciting words to hear


Imorgon är jag ledig, helledig. Om det är fint väder blir det sol på havet, dåligt väder Elsa Beskow utställning. Typ. Jag har blå naglar, inte på grund av några naglar hamnade i kläm, utan för att jag valde ett turkost nagellack i lådan igår kväll. Jag var på sådant humör. Jag tror jag måste ta bort det innan fredag, sådär matchande till den starkt lysande tröjan på Intersport.

And we woke up together not quite realising how,
Oh when your stretching and yawning,
Its always hard in the morning


Stressen börjar bli påtaglig hos mig, stressen över att inte hinna träffa alla personer jag önskar att träffa innan jag ska återvända till vildmarkerna i norrland. Inte för att jag ser det som något dåligt egentligen, utan mer stressen över att det annars kommer attd röja väldigt länge igen innan jag hinner se dem. Vilket vore mycket tråkigt.

And I suppose that's the price you pay,
Oh it isn't what it was,
She's thinking he looks different today,
And oh there's nothing left to guess now


Det finns en annan sak jag på allvar måste skärpa mig med också. Dansandet inför den kommande nolleperioden. Jag ska ju trots alla "phösa" en dansklass, jag kan inte komma som en total nolla då - trots att risken för detta känns ganska stor. Men tusan, lite discomoves måste jag väl i alla fall kunna åstadkomma. Eller? Dags att släcka ljuset och invänta morgonljuset. 

Lev väl / Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0