Something better

Go' kväll!

Sitter under mitt takfönster och kollar ut på månen och stjärnorna. Var grymt trött förut, men ibland gör det där eviga mörkret mig pigg. Tankarna irrar iväg i takt med tonerna till musiken jag lyssnar på. Ludvig tipsade om texten i "This is your life" med The Killers. Fastnade speciellt för följande och tycker att det passar med min bild på vägen ut till Malin på Tjörn:

And the sky is full of dreams
But you don't know how to fly
I don't have a simple answer
But I know that I could answer
Something better.

Dag fyra på det nya året är snart över. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det nya året. Jag hade en riktigt rolig nyårskväll med Malin och senare Matilda&Monica, även om det inte riktigt kändes som nyår. Men en reunion med min andra blogghälft var lyckat nog. Magens protester dagen efter var däremot en tankeställare och nej, jag avlägger inga nyårslöften, men den närmsta tiden ska vara ljus. Snövit helt enkelt. Vi får väl se hur det går..

Har glömt både tid och rum och inser nu att det är söndag kväll. Helgen har passerat snabbt, alldeles för snabbt. Ludde fick hälsa på bland kohagarna och i Göteborg. Underbart. Förstår inte hur de två veckorna vi varit ifrån varandra innan har kunnat kännas som år.. Innan han hoppat på tåget mot ostkusten blev vi paret med guldbyxorna. Vid en parkeringsautomat låg en bra start på den resekassa vi har tänkt att spara ihop till. Efter ett samtal till ett nummer på det visitkort som låg tillsammans med pengarna och en koll med polisen bestämde vi oss för att behålla pengarna. Tack till någon.

Irrande tankegångar var det ja och på tal om Göteborg. Det här "lovet" har jag tillbringat mer tid där än i Trollhättan. Det är något helt emot hur det brukar vara. Även om jag skulle velat varit mer med Josefin och Elisabeth känner jag att jag behövt tiden för mig själv. Trollhättan är sig inte riktigt likt utan Emeli&Emelie heller. Det är nog det. Men ingen idé att sitta här och ångra det jag inte gjort under tiden här. För att ångra sig ja.. det är något jag alltid har försökt att undvika. Det gör liksom ingen skillnad, det som varit är som det är ändå. Men om jag kunde, då fanns det sådant som jag nu skulle vilja ändra. Så gärna. Jag får försöka tänka att allt ändå har format mig till den jag är..

Nog kvällsfilosoferat från mig!
Godnatt på er,
// Kristina

Kommentarer
Postat av: IDa

hur mkt pengar rörde det sig om? vad sa polisen o ägaren ? haha, låter fint. vart planerar ni åka? kraum

2009-01-06 @ 19:39:19
URL: http://idacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0