"Vi som höll deras hår när de kräktes. Vi som aldrig blir deras."

På radioredaktionen är det en lugn och trygg stämning. Vi har en lektion just nu som heter "Att skriva för radio". Uppfiften i denna kurs är förtillfället att skriva en berättelse som ska vara verklighetstrogen och innehålla mycket beskrivande bilder och känsla. Vi blir inropade en och en in till ett rum där läraren läser upp vår berättelse och säger vad han tycker. Jag är nervös. Jag har valt att skriva om mig själv på ett något utlämnande sätt, blir svårt att få kritik på någonting sådant,men hoppas att det går bra. Har du inte direkt något val. I väntan på att det ska bli min tur lyssnar jag bland annat efter ljud till berättelsen, som ska spelas in och redovisas inför klassen och sedan justd e tjag gör nu - blogga. Jag tycker själv att jag blivit flitigare på att göra just det de senaste dagarna, men verkar inte som någon läser? Bevisa mig gärna motsatsen.

Idag ska alla räkningarna betalas, trots att jag fortfarande inte "fått" några pengar. Det blir att skrapa..., men hellre det än att hamna hos kronofogden, vilken fälla det måste vara! Okej, jag tog i lite nu - men bäst att inte börja slarva, för sedan är man där..

Kikade in på några bloggar tidigare och hittade denna fantastiska blogg med underbara illustrationer. Otroligt detaljrikt och sött som socker. Inspiration, inspiration! Något annat som är just inspiration är Ronnie Sandahl som jag gång på gång bugar för. Men vad ska jag annars göra? Tänkte snart läsa om hans bok "Vi som aldrig sa hora", en bok som i sommar blir film. Ni kan läsa hans krönikor i Aftonbladet. Lite ledsamt bara att man måste prenumerera på aftonbladet webbsida för att få läsa alla hans krönikor där. Surt.





Puss och Kram / Malin







Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag läser! Har varken hunnit kommentera eller själv skriva dock.. Skärpning från min sida nu!



Låter som en riktigt spännande berättelse! Vore kul om man fick höra lite nån gång :)

2009-01-27 @ 19:37:22
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: matilda

I do too! ;)

Hoppas det gick bra med berättelsen och att det är bra i Pite!

Kramar

2009-01-27 @ 21:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0