På ett tåg längs kära västkusten..

.. sitter jag och inser vad trevligt det är med mobilt bredband. Om knappt en kvart är jag i Göteborg! Har varit en vända nere i skåne och bytt tåg i Hässleholm. Knepig resväg men hemhem kommer jag i alla fall! I en av mina gamla bloggar (kickilinaa) hade jag varje vecka en liten summering av veckan under det ack så fyndiga namnet "veckans..". Och när jag gick tillbaks och läste dom inläggen blev jag sugen på att dra ihop något liknande. Lite nya kategorier men ett liknande upplägg. Enjoy!

v.40
Veckans..
..låt:  "Nåt för dom som väntar" med Jocke Berg. Andra sjunger Olle Ljungström var en trevlig överraskning på P3:s morgonpasset.
..dryck: Färskpressad apelsinjuice på Dreams.
..händelse: Besök från José var nicenice! Och en liten tripp till Öland mitt i stormen på söndagen med Ludvig.
..citat: "Lysande! Ni slutade med flaggan i topp! Proffsprogram!" Radiolärarens reaktion på vårt sista magasin i nyhetsradiokursen var härligt att höra. Fem otroligt intensiva, men fruktansvärt roliga veckor är över. Matilda, Mattias, Stefan, Elin och Henrik, tack för riktigt bra veckor med en toppengrupp!
.. matlåda: Har det varit lite dåligt att hinna med. Blev någon god wok med kyckling och grönsaker. Till det couscous!
..sms: 118100 tycker att ert radioprogram ska heta Leif. Det är annorlunda och unikt, i alla fall som namn på ett radioprogram. Om någon frågar varför det heter så ser du bara hemlighetsfull ut och vägrar svara." Under tiden vi väntade på svar från den knäppa sms-tjänsten kom vi själva på "På smällen". Så nu heter vi På smällen, ibland med tillägget Leif, ibland inte. (Lyssna jämna veckor, tisdagar 19-20 på www.shore.hik.se på Lotta, Matilda, Mattias och mig!).
..favorit-inlägg-av-sötaste-Malin: "Festlig helg i Luleå". Alltid kul med festskvaller och bilder så man får se dig lite!
..youtube-klipp: En ackustisk version av The Escapologist med underbara Sugarplum Fairy. Lyssna och njut (och dröm dig tillbaks till två (!) spelningar vid Hultsfedsfestivalen om du var där i somras!).




/Kristina

Kommentarer
Postat av: Mallan

undebrara du, sötan! Vad roligt med mitt bästa inlägg..tack :)



veckans matlåda är ju toppen, haha!



vi måste börja med listor åt varandra, kanske varje söndag exempelvis?



NJUT AV HEMVISTELSEN FÖR MIG MED (L)

2008-10-09 @ 19:35:41
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0