"Jag vill bo i en svamp..

..annars får jag kramp!
Det finns hopp för min kropp, i en mullig sopp.
Kom ikväll och var snäll, till min kantarell.
Titta in och ta ton, i min champinjon!"
Zvampen, Electric banana band

Ja idag har jag likt en riktigt skogsmulle varit ute bland löv och barr i höga gummistövlar och med svampkorgen i högsta hugg. Och vilken skörd det blev sen, både mamma, pappa och jag hade överfulla korgar. Endel åker med mig på tåget till Kalmar imorgon, så nu undrar jag om matlaget är sugna på trattkantarellsoppa nästa gång vi ska ses? Jag har även packat ner mammas supergoda recept på detta! Vad tycks?



Lite bilder från skogstrippen!



Kände att jag var tvungen att dra ett streck mitt där för nu ska vi över till något helt annat som fick mig att hoppa jämfota av lycka nyss. Monki ska öppna i Kalmar till våren!! Helt underbart att sötaste butiken hittar till kullerstenarna. Jajajajajaaa! Malin, kom på besök så du, Erica och jag kan fjanta runt där. Kanske hitta en kroppstrumpa eller två igen ;) I väntan på det blir det ett besök i någon av butikerna i Götet imorgon. Wieee!

En annan nyhet som jag verkligen ser fram emot är Svt:s nya programserie "Dom kallar oss artister" som har premiär tisdagen den 28 oktober 21:00. Under tolv halvtimmesdokumentärer i höst ska det visas personliga skildringar av svenska artister.

Hela listan ser ut såhär:
*Håkan Hellström 28/10
*Per Gessle 4/11
*Marit Bergman 11/11
*In Flames 18/11
*Petter 25/11
*Maia Hirasawa 2/12
*The Hives 9/12
*Nina Persson 16/12
*Jill Johnson 23/12
*Orup 1/1
*Lykke Li 6/1
*The Hellacopters 13/1

Första programmet.. Malin det borde vi se ihop. Hur det skulle lösas vet jag inte men annars får vi väl ha telefonkonferens ;) Älska ringa gratis. En hel del annat bra också. Liten parentes bara, Lykke Lis program sänds på min födelsedag. Vilken present!

Här får ni en liten teaser inför programmen. Visst verkar det lovande?

Dom Kallar Oss Artister


Godnatt!
/Kristina

Kommentarer
Postat av: Mallan

Programmet verkar superduper bra (attans bara att Håkan sänds dagen för tentan..illa illa)

MONKI i Kalmar!, jag lär komma på premiären och köpa kroppsstrumpa! JIPPIE!

Fina bilder och goda kantareller ser det ut som, bra jobbat!

2008-10-13 @ 16:51:06
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Matilda

åååh!!! i want kantarellsoppa! mumma!

2008-10-13 @ 19:03:01
Postat av: Mallan

vad tusan jag kommeterade förrut..irriterande att det inte syns.



Programmet låter supernice (synd bara att håkan är dagen innan tentan..suck)..cooolt att lykke är på din birthday!



Svamparna ser inte dumma ut, jag tar mig gärna också en måltid :)



SKA MONKI ÖPPNA I KALMAR! COOOOOLT! Jag kommer på premiären, var så säker!

2008-10-13 @ 20:04:42
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag skriver väl här också eftersom jag är osäker om du fick meddelandet förut. Saknar dig otroligt mycket! Vi kanske kan försöka hitta en helg där jag kan komma och hälsa på? Puss och kram

2008-10-13 @ 21:40:35
URL: http://johannapajari.blogg.se/
Postat av: Robin

IN FLAMES programmet kommer göra mig alldeles blöt i byxan.



Men var ful Håkan var när han sjöng....

2008-10-14 @ 15:17:01
URL: http://birdofashes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0