Smärta och luciatåg...

Sitter i skolan med världens smärta i min högra skuldra. Har ringt runt till vårdcentraler och sjukgymnaster utan större resultat, ska till sjukhuset imorgon därför. Smärtan har gått ut i armen och trycker på nerverna, vilket leder till en extrem huvudvärk. Förövrigt har dagen varit lång och seg och än är den inte över. Ska skriva en reflektion och sedan vidare på 20 årskalas. Kul, men trött. Imorse sände jag Java, är personligen mycket nöjd och för en gång skull flöt allt på väldigt bra.

Igår skrev jag att jag skulle berätta om filmen "P.S, I love you" som jag såg igår kväll. Det är inte överdrivet ofta jag ser på film och dessutom inte sådana av den bättre karaktären. Men denna, yes. En mycket fin film som aldrig blev lång tråkig. Visst den kan ses som en snyftig kärleksrulle, men tycker den innehöll mycket mer. Och absolut en film ni borde se.

Jag sitter och skrattar gott just nu. För någon vecka sedan så anmälde jag mig och Emelie till årets luciatåg här på skolan, det kanske var en miss - eller inte. Tilläggas ska väl göras att det är en seriös musikhögskola vi går på..Fick i alla fall precis ett mail angående luciatåget:

" Räkna med att lussandet pågår mellan 06.15 (första tåget klockan sju) och 16.00 (det sista är på studio acusticum strax efter tre). 
 Repertoaren blir som följande och ska sjungas utantill . Den är rätt lik förra årets.
1.  Sankta Lucia
2. God morgon  mitt herrskap
3.  Himlen hänger stjärnsvart
4. Strålande helgonfé (v.1+3)
5. Goder morgon/afton i denna sal
6 . Sankt Staffans visa
7 . Jul Jul
8 . Nu tändas tusen juleljus
9 . Sankta Lucia  
 Jag har bokat A 116 tisdag (alltså imorgon) onsdag och´fredag 12.30 - 13.00 och A 104 samma tid på torsdagen. När vi kört de fyra repen kan vi ju avgöra hur mycket rep det behövs nästa vecka. Nu behöver jag lite hjälp från er. Maila mig om ni behöver ett lucialinne (eller har extra som ni kan låna ut) och vilken stämma ni sjunger (ni som inte är med i kammarkören)."

HAHA. Jadu, vilken stämma sjunger jag i. Alla låtar utantill...och ett antal rep. Ja, då var denna veckan fullbokad, min oro är väl störst angående hur bra "alla andra" är på att sjunga. Är vi de enda orutinerade? Nog att jag är hyffsat rutinerad på luciatåg, men ändå.


Det är svart I Piteå nu och massor av snö. Dock vänjer man sig rätt snabbt när det gäller kylan och snön, det jobbiga är att man måste gå överallt - då cykel är uteslutet på grund av snön. Jag ska ta och skriva några seriösa studierader nu och plugga repertoaren till lucia (haha).

Puss o Kram / Malin

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, en typiskt Malingrej! Vad roligt med Luciatåg förresten :-)

2008-12-01 @ 22:13:30
Postat av: I.

ojojoj, vad har du nu gett dig in på??

HUHU,good luck to you, dear

2008-12-01 @ 23:35:55
URL: http://idacharlotte.blogg.se/
Postat av: Kristina

Jag vill se det luciatåget :)

2008-12-02 @ 19:59:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0