Rimstugan....

Jo, jag hann i tid innan julaftonen stundar och ska genast försöka mig på era önskemål på rim och dela av mig av de klappar jag själv rimmat på.


MÖSSA:

Nu när snön, vårt land har klätt
är det dags för ditt huvud att klä sig rätt.
Randig, stor eller stickad
med denna kommer du aldrig känna dig vrickad.


DAMMVIPPA:

En liten tuss som hjälper till
en liten tuss som gör att det blir svårt att sitta still.
Varför gör det trist,
när jag denna valt med all min list.
Okej, kanske inte årets roligaste klapp
och du önskar säkert att du dennes funktion slapp.


USB:

Allt som krävs är ett litet stick,
för att spara alla minnen du i somras fick.
Nu har du ett eget i din hand,
som jag hoppas du skall till fästa ett kompisband.
Detta är en smart grej,
från mej till dej.



RINGKLOCKA (utformad till en mjukglass):

Ring, ding, dång
det låter som en usel sång.
Men den kan ge dig inspiration och hålla tid,
så att sockerkakan och tårtorna inte blir en strid.
Som grädde på moset så har den en klick,
som skulle få de flesta att vilja smaka på ett slick.


TWIN PEAKS (den kompletta boxen):


Spänning i massor i en låda,
vi hoppas du inte av att sitta i soffan får klåda.
Fyrkantiga ögon kan också vara ett besvär,
så med omsorg välj när.
kanske kan du även få mamma att titta detta,
om smöreriet är det rätta.


EN STOR PÅSE MED ANTHON BERG CHOKLAD:


En liten bit till kaffet om vi får be,
här är någonting till er alla tre.





/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0