Idols vinnarlåt lite väl mycket plagiat?

Mjukt pianospel, taktfast rytm och ett starkt ledord i refrängen. Ja det finns en hel del likheter mellan vinnarlåten "Higher" från Idol 2009 och Beyoncés "Halo".

Eller ja, synd att ge sig på en jämförelse med en idolvinnare i Sverige och just Beyoncé. Men det känns som låtskrivarna har inspirerat lite väl mycket av hennes låt.

Lyssna speciellt på verserna och "higher" respektive "halo" i refrängerna.. vad tycker du?


Beyoncé - Halo


Erik Grönwall - Higher


Hög tid att sova, godnatt på er!
/ Kristina

Kommentarer
Postat av: Vic

Tycker han låter som pETER jÖBACK NÄR HAN SJUNGER... HELT SJUKT jäklar caps lock...

2009-12-12 @ 11:42:40
URL: http://www.vibbkalmar.se/bloggar/ignore-it/
Postat av: michaela

haha, kul att du nämner det. vi satt igår och sjöng halo till finalen.. och när vi efteråt på natten skulle komma på hur higher gick sjöng vi helt enkelt på halo istället. haha. totalt plagiat.

2009-12-12 @ 15:21:25
URL: http://michaelamaria.wordpress.com
Postat av: Sandra

jag tycker också han låter som jöback! Jag kunde låten i fredags morse innan jag hade hört den, men jag tycker inte den låter som Halo. Denna vinnarlåten är nog den som är minst plagiat av alla. Men det säger nog mer om de andra låtarna än denna=)

2009-12-13 @ 01:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0