Töntarna


Till vänster: Kents nya singel "Töntarna". Till höger: Omslaget till skivan "Röd" som släpps den sjätte november.
Bilderna är lånade från kent.nu



Minns ni att jag i våras skrev att Kent var i Berlin och spelade in en ny platta? En platta som skulle komma till hösten. Och hösten är definivt här. Och ikväll, med gitarren i högsta hugg, surfade jag runt i jakt på bra ackord och då tillhör kent.nu en av favoritsidorna. Och då möttes jag av bilderna ovan. Några klick senare och nu sitter jag och lyssnar igenom låten..

.. just nu är jag halvvägs in i låten, andra lyssningen i ordningen. Och som alltid med en grupp man gillar så känns det väldigt konstigt. Rädslan innan man trycker på play, tänk om det är en total besvikelse som möter en? Men knappen är nedtryckt och vad kan jag säga? Jag tror jag gillar det! Den här låten skulle jag gärna köra bil till var den första tanken. Och det tror jag är ett bra betyg.

Grymt bra betyg får däremot omslagsbilden till albumet. Så snyggt! Övriga spår som kommer ingå heter;
1. 18:29-4
2. Taxmannen
3. Krossa Allt
4. Hjärta
5. Sjukhus
6. Vals För Satan (Din Vän Pessimisten)
7. Idioter
8. Svarta linjer
9. Ensamheten
10. Töntarna
11. Det Finns inga Ord

Dessutom släpps biljetter till deras turné i vår nu redan på måndag den 12e oktober. Ojoj, mycket att ta in såhär på en söndagskväll.

Men du, gillar du kent tycker jag att du ska köpa låten. För jag tror som sagt att jag gillar den!

Kräm
/ Kristina

Kommentarer
Postat av: Elin

åh vart kommer de spela???

2009-10-05 @ 00:21:01
URL: http://belin.blogg.se/
Postat av: M.

WIIIIEHOOOOO!! Tack för infon! Detta ska jag ta med i min nya programsatsning :)

2009-10-05 @ 10:07:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Belin

Göööt, jag ska försöka söka ack till någon av göteborgsdagarna:) Vart ska du försöka gå?

2009-10-05 @ 12:33:23
URL: http://belin.blogg.se/
Postat av: Stefan

Att döma av låttitlarna verkar det vara ännu ett piggt och muntert album signerat Jocke Berg.

2009-10-05 @ 17:34:18
URL: http://koralimba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0