A track and a train

En hektiskt onsdag är snart slut, då väntar en torsdag i ännu högre tempo. Men det ska bli en kul torsdag. Idag har jag äntligen fått (2000 kronor fattigare) tillbaka min dator från reparationen. Så nu låter den ingenting och den klarar sig fint på batteriet. Det resulterade i något som kan likna ett barns leende på julafton i mitt ansikte. Annars har dagen i stort sett bestått i att planera de fyra timmar jag imorgon sänder radio under:



• Först 19-20 sänder jag mitt egna program Nöjesmaskinen - där det denna vecka kommer att handla om modetrender. Hur det kommer arta sig återstår att se, men vi ska föröska svara på era frågor så gott vi kan, maila mig på:[email protected] eller skriv en kommentar i detta inlägg. Frågorna kan handla om de tmesta inom höstens/vinterns mode. Jag ska även ha med en intervju med ett band som idag (4 november) släppte sitt debutalbum. Bandet heter Cartwall och härstammar av en slump från Piteå. Frontfiguren Matilda Kihlberg gick dessutom radiolinjen på musikhögskolan. Intervjun hör ni imorgon. Men tänkte bjuda på deras mest spelade singel, kanske ni känner igen denna? På deras Myspace står det en underhållande och intressant textrad som ebskriver bandet och deras bandnamn väldigt bra:
Att befinna sig i en av Sveriges nordligaste städer. Med snö på marken fem månader om året. Det finns ett sparkmuseum. En klubb för veteran-mopedister. Man går på en skola med musikstudenter, plinkandes, wailandes på solon som aldrig tar slut. Försöker tro på någon slags karriär som radioproducent. Kan bli jobbigt. Kan bli tråkigt. Därför lånar man skolans dyra utrustning. Stänger in sig i en garderob på ett studentrum. Hyllar åttitalets trummor, synthar med sin egna tolkning. Skriver banala texter. Och sjunger ut dem med breda känsloregister. Och döper sitt band till det mest överskattade dataprogram, till för att spela jinglar med: Cartwall.

• Sedan 22-01 är det dags för Nattugglorna, ett kvälls/nattprogram för dig som av olika anledningar fortfarande är vaken. Tre timmars radio med allt ifrån nyheter, tävling, önsketimme och denna vecka även ordvitsar (jag och Joseph som är programledare denna vecka härstammar båda från Västkusten). Första halvtimmen som vi ägnar åt veckans nyheter har två intressanta intervjuer. Dels en där vi pratat med en läkare på smittskyddsinstitutet i norrland, angående influensavaccinet. Och dessutom en intervju med en av utrikeskorrespondenterna på SVT angående Barack Obama.

Du lyssnar lätt via webben och skriver in till programmen via din messengertjänst (exempelvis msn), lägg till: [email protected]



Imorgon har jag dessutom kursstart. Jag har valt att läsa sport/kultur journalistik som valbar kurs, då med inriktning kultur. Är jättepeppad på denna kurs och har stora förhoppningar. Dock ska vi redan tills imorgon funderat ut vad vi skulle vilja göra för arbete, svårt enligt mig när vi inte fått höra någonting av vad som förväntas och hur stort arbetet ska vara. Har du några idèer på vad som skulle passa mig att producera, berätta!



(Tryck på bilden för större format)

Nu är det dags för sängen, lång dag imorgon!

/ Malin


Kommentarer
Postat av: SnyggMattias

Hihi, malin din lilla nörd



pussis

2009-11-05 @ 10:14:08
URL: http://snyggmattias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0