Min version av Hultsfred 2009

( Detta är mitt tävlingsbidrag för att vinna biljetter till Hultsfredsfestivalen 2009, samtliga bilder är tagna av mig: Malin Niklasson )


Hej och hallå alla glada!

Solen skiner, för en gång skull är det toppenväder på Hultan! Vilken tur att jag tillslut bestämde mig för att åka hit, trots att de flyttade festivaldatumet. Det är sjukt mycket folk, vilket givetvis är helt underbart..men trångt...bland tälten. Även i år slog vi ned tältet på "Ängland", just det området är så stort och det finns bra mat. Visst, området "träsket" ligger närmare scenerna, men går hellre de extra metrarna för att få stämningen som just nu råder för fullt på "Ängland". Vi kom hit igår förmiddag, med Kristinas söta lilla vita bil - i bakrutan hade vi tejpat fast en skylt med texten "Hultsfred 2009". Det var något vi saknade förra året när vi åkte dit på samma sätt. ..



I alla fall, nog talat om hur vi bor - hur många bryr sig om det egentligen?!
Det är ju musiken och stämningen som är det viktiga :) Bredvid vårt Camp på tre tält så har ett grabbgäng sitt Camp. Deras område syns verkligen, en stor blå flagga med texten "Vi kom, vi såg, vi regerade på Hultan", säger en hel del. Men de är grymt trevliga och vi tillbringade timmarna innan spelningarna igår med dem, haha - det är sjukt taggade och glada och springer runt i enbart jeans. Men inte mig emot...


Igår spelade grymma, grymma, grymma Franz Ferdinand - jag är fortfarande utmattad, men herregud så bra det var! Vi trängde oss fram på vänstra sidan av scenen och såg tillslut väldigt bra. Vi kom till och med på storbildskärmen, jag och Kristina. När låten Take me out äntligen spelades gick det inte att höra mer än några takter ifrån gitarren - publiken sjöng så sjukt högt. Helt magiskt. När de sedan spelade den nya singeln ifrån i våras Ulysses var stämningen total.



Sedan ska jag inte glömma att nämna bandet som vi spelat på högskolan under hela februari månad - Kings of Leon. Sångarens röst som jag inte minns namnet på just nu (drack två öl inatt, kan förklara orsaken..) är helt sådär hes, en sådan röst man kan bli totalt förälskad i. Vilket jag naturligtvis blev, stod mest och småstönade (haha, patetiskt jag vet..). men i vilket fall, de gjorde en mycket bra spelning. Smällen efter gårdagens spelningar kom idag när man vaknade i ett kokande och för litet tält. Hesheten var total. Eller snarare, det var svårt att få fram ett enda ord. Så fick gå till Ica affären utanför området och köpa halstabletter, för rösten ska jag ha tillbaka till ikväll. ,
Finns inga tvivel om det!


Ikväll gäller det nämligen - THE KILLERS!
Jag kan inte förstå att jag om några timmar ska få sjunga med till Mr. Brightside, Spaceman, Somebody told me och alla andra dunderbra låtar som vårt gäng så många gånger spelat på förfester och under träningspass. Kameran lär blixtra i stort sett hela tiden. Trycket mot scenen kommer att vara enormt, men jag ska fram - längst fram.

Förra årets spelning med Håkan Hellström var ett antal timmar i väntan, kallt var det också. Så jag menar, i ett strålande solsken som det är idag kan väl inte några timmars köande för att komma längst fram vara ett så stort problem?!




Oj oj oj...nu gick den där killen i enbart jeans förbi vårt tält (han är het!) ,kanske borde man bjuda med honom på Regina Spektor om en stund? Hm...möjligen inte hans musik, men vem tusan bryr sig - det är ju festival!

Tror jag ska börja dagen med ett Langos strax, känner mig ganska hungrig i magen. Kanske även en dusch för att fräscha upp sig inför kvällen? Festivalen har bara börjat, men mycket kvar att vänta på och tro det eller ej - men jag har redan fått ett streck på axeln efter linnet jag bar igår. Så japp, solbrännan ser lovande ut även den.

Lars Winnerbäck har sin första spelning ikväll, spännande att han ska spela tre gånger under festivalen, han passar verkligen in att spela i detta festivalklimat och väder.




Alldeles nyss vaknade de andra tjejerna och Sanna har redan hunnit trycka "play" på stereon. "ett tu tre på marken...väntar modigt på sparken..." , Markus Krunegårds sommarplåga från från förra året, ni vet den där vampyrlåten spelas...och snart inte bara i vår stereo utan även på en av scenerna. Hans spelning förra året var grym, men för min del kommer den bli ännu bättre denna gång då jag kan texterna i minsta detalj...


Haha, jag delar tält med Matilda och hon skrek det första hon gjorde när hon vaknade: "THE KILLERS IKVÄLL!" Hon var nästan lika hes som jag, men ingenting stoppar oss...får helt enkelt ge henne  några av mina dunder halstabletter så är hon nog på banan sedan igen.

Tydligen är det dags för frukost nu, LANGOS! :)



Ååh jag är så lycklig, trodde inte jag skulle kunna åka hit i år och nu är jag här trots det.


Och det bästa av allt är att festivalen bara har börjat.




/ Puss och kram från er festivalpingla Malin


Kommentarer
Postat av: Matilda

hahah så guld!! ;)

2009-03-10 @ 16:51:13
Postat av: Kristina

Härligt! :) Va glad jag blev!

Men vad är det för tävling Malin?

2009-03-10 @ 21:49:38
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: M.

det är en tävling där man kan vinna Hultsfredsbiljetter. Så håll tummarna, så har även du en biljett snart i fickan ;) haha.

2009-03-10 @ 22:54:11
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: nikolina

nice. jumpsuiten finns att köpa på H&M om du är sugen. ;)

2009-03-10 @ 23:37:33
URL: http://coconutskins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0