En klump kommer lastad

Hade ett avtal med mig själv innan jag fick lägga mig i sängen för att sova denna afton, att plocka upp de drivor med kläder som täckt min golvyta senaste veckan. Jag lyckades få upp allting, och dessutom sortera det. Nöjd. passade även på att ta några kort. Först kom jag på att jag aldrig visade bilder på de skor (Pepe Jeans) som jag köpte innan jul, som blev min julklapp ifrån systeryster. Jag hade dem på nyårsafton och så även på SMASK i lördags. (klicka på bilden för att få den större).



Sedan kom jag på att jag även har ett par till nya skor (Friis) som är värda att visa. Ett par som jag "auktionerade hem" från Tradera, ännu inte använda. Tänkte ta med dem till staden i väster när jag imorgon ska packa i ordning min packning dit. (klicka på bilden för att få den större).



Detta blir någon form av "klump-inlägg", hoppas det inte irriterar er alltför mycket. varit på Pite Havsbad idag och badat på deras äventyrsbad, underbart. Det var verkligen oplanerat och bestämdes under lunchen på skolan idag. Älskar sådana impuls saker! Vi badade i vilket fall bubbelpool, åkte rutschkana och bastade. Mycket gott för själen.

Imorgon är det alltså dags för att tvätta, packa och fixa allting innan resan till Göteborg sker på torsdag. Innan dess ska jag dock hinna med en lektion på torsdagen, där jag ska planera nyheter tillsammans med min nyhetsredaktion. Vi hade kursstart i måndags, då vi lottade redaktioner och i dem bestämde arbetsområden. Jag ska börja i nyhetsgruppen och ska arbeta med nöjes och utrikesnyheter - yey! Nu i alla fall är det dags för en nybäddad säng och en koll i de nystädade garderoberna.

Förresten, kanske dags att göra sig av med några plagg i garderoberna, "klänningsgarderoben" börjar bli full. Ser du någonting på bilderna som du är intresserad av, hör av dig så får vi se om jag är lika sugen på att bli av med det . (klicka på bilden för att få den större).



Sov så gott. Igår köpte jag nog den sorgligaste boken jag köpt någon gång som jag tänkte läsa efter jag är klar med "Mossvikensfruar" som jag läser för tillfället. Boken heter "Innan jag dör", och handlar om en ung flicka som vet att hon ska dö inom några månader och vad hon vill hinna med innan det sker.  Puss och kram / Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0