Efter 15 timmars sömn så kommer en sammanfattning av den senaste veckan.

Jag firar midsommar just nu. Ja, jag vet vad ni kanske tänker "har hon inte fått nog av den jäkla högtiden efter helgen?!", jo - det har jag , fast en sak fattades då , som jag bestämt måste få uppleva i samband med vår svenska tradition. Färskpotatis och sill. Det är bara så. Så därför äter jag det, så det så. Jag tänkte ta en folköl till, bara för att, men kom på att om det är något jag fått nog med efter helgen är det alkohol, så jag sket i det och tog istället ett glas med kall, alkoholfri päroncider.

Denna veckan har varit innehållsrik och bra på många sätt. Den började med en resa till Halmstad, en golfresa. Många timmar med stort M och stort T tillbringades på Tylösands golfbana under onsdagen och torsdagen, det kan låta tråkigt, men jag lärde mig saker som jag antagligen aldrig hade fått lära mig annars. Fick också frisk luft för de månader jag missat den varan på grund av skolarbete framför en datorskärm. Åt dessutom "fin middag" på hotell Tylösand, den var så fin att jag inte ens tog kort på maten - allt för att inte verka "för turistig", om ni fattar. Jag tänker inte säga vad maten gick på, för det skiter jag faktiskt i (kanske inte helt sant...). Men ser den som en present till mig själv - skolavslutningspresent.


Andreas i blått och en kille han "gick" banan med.

Hotell Tylösand där vi käkade jättegod mat.


Andreas under onsdagens träningsrunda.

Sedan blev det midsommar. Jag packade väskan på 30 minuter, missade bussen, blev skjutsad, hoppade på bussen, kaos, bytte buss, ännu mer kaos, ännu mer människor, åkte buss, tillsist äntligen framme. Väl framme öppnades det flaskor med alkoholhaltiga drycker direkt, så på tom mage startades dagen med en shot. Sådär gott, men vad gör man inte för att försöka komma ifatt de redan påverkade campingbesökarna.

Det blev dans runt stången, lyssna på ett coverband vid namn "Tre Drag" där jag känner trummisen, vilket var kul och sedan göra sig snygg för att avnjuta god mat och en utgång på smögens brygga. Härligt. Det blev en mycket lyckad kväll, fullsmockat på utestället och bra musik. Väl hemma fick vi besök av några killar födda 91 fran Vara. Söta små killar som var sjukt underhållande, en av dem - August, en av killarna sov över, vilket innebar en natt med fem personer i ett fyramanna tält. Jag låg "i tältväggen" kändes det som, gick inte att röra sig ens en centimeter, men kul var det.

Jag ska fatta midsommarhelgen kort, den var lyckad. Ska försöka få upp några filmklipp på ansiktsboken, där även bilder har kommit upp.


91:orna från Vara.
Visste ni att orten Vara är väldigt tacksamt att rimma på? Haha.


På väg till Smögen för att äta skaldjur.

Dessa band var alla på campingen tvungna att bära.

Fanstastiska Smögen.

Efterfest i tältet. Trångt men mysigt.

Dessert: Gratinerade bär i vit choklad.

Vi gjorde en egen tolkning av dans kring stången.

Fick klagomål för att det inte fanns någon bild på ansiktsboken på mig.
Så varsågod.


Invigde mina nya converse¨på midsommarafton.

Skål.

Jag kanske skriver mer om helgen vid ett senare tillfälle. Nu vet ni i alla fall i stora drag hur det har varit. Lite sömn, en stor dos av festivalstämning och faktiskt, ett mycket fint midsommarväder! Inatt sov jag 15 timmar, inte klokt och denna dagen har därför egentligen bara bestått utav att försöka återfå medvetandet om var jag befinner mig. Det är inte bra att sova så länge. Nu blir det solen en stund!


Puss och Kram / Malin

Ps/
Det blir lite konstigt att lägga detta under kategorin "studentliv Piteå". / Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0