"Som om ni hade patent på vad som kallas svenskhet"

"Jag vill inte ha era traditioner, jag vill inte ha eran trygghet. Jag vill inte ha eran definition av det ni kallar svenskhet" sjunger Timbuktu och Promoe i deras nya låt. En låt som de hoppas ska få fler att   INTE   rösta på Sverigedemokraterna i europaparlamentsvalet.
Grym text, skön låt och medryckande melodi. Och jag hoppas att deras budskap kommer nå ut till många, många. Tror absolut att musik är ett bra verktyg för att nå ut. Och jag hoppas att det här är sommarplågan 2009! Vad tror du?

Timbuktu skriver följande på sin egen hemsida:
"Dagens Sverige består av människor från alla delar av världen människor som kommer från olika kulturella och religiösa bakgrunder. Jag tror att detta berikar Sverige enormt och det är detta Sverige jag är en del av."

Jag förstår att valet alla gånger inte är lätt och glasklart. Jag har heller inte bestämt mig. Men jag har bestämt mig att innan söndag ska jag ha gjort ett val och göra min insats vid valurnan. Vill du att det är Sverigedemokraterna som ska representera Sverige i Europaparlamentet? Som en del av EU, en union som endast lever genom personer från olika kulturer och länder. Jag skulle tycka att det är direkt pinsamt om det är några som är emot mångfald som ska representera Sverige i vår union.

I låten sjunger de följande och ta dig en sekund att fundera på svaret:
"Vem städar dina golv? Vem ska göra din kebab? Vem ska göra mål i VM? Vem ska köra ambulans? Vem ska vidga dina vyer? Vem ska lära dina barn? Vem ska föra Sverige framåt när du bara vill tillbaks?"

Jag ska göra det lätt för dig och citera ett av min vän Monicas tidigare inlägg i hennes eminenta blogg:
"Slutsats: Vi vill inte ha representanter från Sverige Demokraterna i Europaparlamentet. Så varje röst på ett annat parti nollställer en röst på SD".

Glöm inte att rösta!
/ Kristina



Timbuktu och Promoe - Ge oss Sverige tillbaka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0