Sommarläsningstips!

Malin och alla andra! Här är boken som jag skrev om igår. Plus en om Kent också som heter "Kent - Texter om Sveriges största rockband". Jag köpte båda för ett tag sedan samtidigt som jag beställde en prenumeration på musikmagasinet Sonic!

Båda böckerna är sammanställningar av olika texter som har publicerats om Hellström och Kent genom åren. Allt från landsortspress till de ledande dagstidningarna och magasinen finns representerade.

Jag har kommit halvvägs genom boken om Håkan och det är ett lite spännande och annorlunda sett att följa en person genom olika journalisters ögon. Och det kan ju vara bra att veta innan man köper böckerna, de är ur olika skribenters synvinkel, inte Håkans eller Kents.

Btw, något helt annat när de gäller just de här två banden som skapar så bra musik. Båda har blivit fotade av wec360. De fotograferar i en speciell teknik som kallas sfärisk panoramafotografering. Det innebär att flera bilder sys ihop till en tredimensionell stillbildskub. But enough med tekniktjöt. Kolla in bilderna här och här istället. Riktigt fascinerande!

Och när vi ändå är inne på det här spåret:
Dagens låt: Hurricane Gilbert med Håkan Hellström

Natti natti!
/ Kristina

Ps. Bild lånad från Sonic. Men en länkad bild och en länk till erbjudandet borde väl vara nog så mycket plåster på såren?!

Kommentarer
Postat av: M.

GRYMT! Ska genast inhandlas! Och Hurricane Gilbert - vilken låt!

2009-07-23 @ 11:50:48
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Elin

M-m-m! Älskar sådana bilder:)

2009-07-24 @ 11:08:44
URL: http://belin.blogg.se/
Postat av: Vickan

Åååh måse jag lägga vantarna på!!!! Vad hnder på erat sommarlov? Massa läsning? ;)

2009-07-27 @ 10:38:48
URL: http://ignoreit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0