Sommarens bud.

Det blir inget långt inlägg, tänkte borde visat er bilder från helgen och ifrån dagens auktion jag, mamma och syster varit på. Tyvärr får detta vänta, jag ska upp ruskigt tidigt imorgon för att åka till Danmark över dagen. Som en liten utflykt. Jag ska skärpa mig och få upp några av bilderna snarast.

Auktionen vi var på idag var en sådan auktion som fungerar på det sättet att man säljer ut dödsbon. I det här fallet var det möbler och saker från cirka 5 olika hushåll, där helt enkelt högsta budet "vinner". Auktionen höll på i fem timmar ungefär, men oj så charmigt de tär och vilka fynd man kan göra! Jag fick en stor 60-tals spegel för 25:-, en lampa 25:-, två vaser ifrån Orrefors för 25:- tillsammans och en Rörstrands skål för 50:-, rena fynden. Det är så kul att ropa och se hur priset stiger och hur människor i alla åldrar samlas och budar på samma pryl som man antagligen värderar och "ser" på olika sätt.

Nu är det dags att packa väskan för morgondagens äventyr i Danmark. Färjan går vid 7 tiden imorgon bitti, så vi får åka runt halv 6 härifrån, huh!
I alla fall,
Jag återkommer / Malin


Foto: Michaela Larsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0