Måndagsbarn

Tio liter kaffe till frukost. Jag förstår inte att jag kan vara så trött, hela tiden och dessutom dras med en oroligt ond rygg. Antagligen är det sånt som händer när man står upp på jobbet en hel dag och hjälper tioåriga killar att hitta rätt bland benskyddsdjungeln och mammorna bland tretton olika sportbehåar. Men jag ska inte klaga, kunde haft det betydligt värre, dels arbetslös eller ett slitgöra som exempelvis städare på något taskigt sjukhus med små gamla tanter som det är jättesynd om. Tre dagar framåt ska jag faktiskt byta jobb, eller snarare jobba på ett annat ställe när jag är ledig från det andra. Det ska bli skönt med omväxling, trots att jag är betydligt mer nervös för detta arbete, märkligt nog. Nu ska jag istället veta allt om båttillbehör, campingstugor och Henri Lloyd jackor. Vi får se, det fungerar nog det med tillslut. Bara jag slapp den värkande ryggen.

April, min katt blev påkörd häromdagen, hon begravdes igår. Mamma grät och la en ros på gräset där vi grävde ned katten, hon sa att nu var alla hennes "bebisar" borta. Johannes var också och hälsade på i Göteborg i helgen, det är min klasskompis från Piteå. Det var mycket trevligt och minst sagt en innehållsrik helg (bilder kommer upp ikväll). Dessutom har jag mindre pengar på kontot än någonsin innan. Det är mindre upphetsande. Trots det köpte jag en jacka för 50 spänn igår, även en T-Shirt och klänning för 30 spänn styck, det tyckte jag var helt okej, trots finanskrisens alla varningar.

Nu ska jag klä på mig i något lagom uppiggande, fint och flammigt. Jag slipper ju den starkt gröna pikèn som jag bär under arbetsdagarna i Göteborg, det måste firas. Trist bara att det regnar, det är liksom betydligt tråkigare att cykla då än i solsken och inte ens i solsken är cyklande mitt största intresse.



/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0