Bättre sent än aldrig..



.. heter ordspråket (som i och för sig är rätt kasst) så här kommer min sammanfattning av Hultsfredsfestivalen-09!

Hultsfred-09's:

bästa:
The Killers spelning var grym! Publiken var så taggad och de levererade hit efter hit. 90 minuters galet hoppande och skrålande.

gulligaste: Personerna med såpbubblemaskinen som stod längst fram på ett antal konserter och förgyllde eftermiddagarna med mängder av såpbubblor.

onda: Skallade ihop med en annan tjej på the Killers. Senare samma natt trillade någon in i vårt tält, rakt på mitt huvud. Jag har fortfarande lite ont just där..

överraskning #1: Jag drog med Annie till Lisa Bouviers spelning på Rookie-scenen varpå Annie utbrister: "Men det är ju min kusins pojkvän som trummar!"

överraskning #2: Vi går lite längre in och ett par minuter senare säger Annie: "Men det är ju min kusin som körar, jag som letade efter henne framför scenen!"

spelningar som jag besökte (i kronologisk ordning): Dropkick Murphys, Franz Ferdinand, Kings of Leon, Fibes, Oh Fibes, Maia Hirasawa, Regina Spektor, The Killers, Skansros, Markus Krunegård, Anna Ternheim, Mando Diao, The Sounds, Timbuktu, Melody Club, Sahara Hotnights, Lars Winnerbäck (1½ spelning), Frida Hyvönen, SMK

miss:
att jag inte såg Hello Saferide och Peter, Bjorn & John, men ibland är det svårt att hinna med allt..

camp:
Ravioli. Det skrev även en hyllningssång av Olle och texten gick nåt sånt här:
"Liten kudde, fylld med kött.
Smakar Ludde, så jävla gött.
Ravioli, ravioli, ravioli, ravioli.
Jag äter pizza, det smakar flott
Raviloi är gudagott
Ravioli, ravioli, ravioli, ravioli, ravioli osv.."

kändisspot i publikvimlet:
Kristofer Östergren och två till från Melody Club stod långt fram på Sahara Hotnights. Promoe var på Mando Diaos spelning och såg ut att gilla dem mycket. Mona Sahlin sågs på Markus Krungegård och Anna Ternheim. Och och och, jag såg Markus Mustonen från Kent när han gick ut från backstageområdet!

tråkigaste:
När det regnade orkade jag bara inte med festival..

godaste mat:
Langosen jag åt satt bra i magen!

konstigaste:
Att man springer på i princip alla man känner och vet är där flera gånger. Det rör ju sig ändå runt 20 000 pers där.. hm.

citat:
"Jag är ju hellre snygg och blöt, än ful och torr" (random kille på campingen)

Bilder från festivalen
(fler finns på facebook):



Festivalkramar
/ Kristina

Kommentarer
Postat av: anonym

Äntligen!

2009-07-17 @ 14:12:42
Postat av: Ida

GAH! man skulle vatt där. överraskning ett o två var ju hur cool som helst! :)

krya på huvet ! :)

2009-07-18 @ 23:23:55
URL: http://idacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0