Malins musiktips ska få en seriös stämpel, så småningom..

Det är lite pinsamt att jag hoppades på att år 2009 skulle bli ett intensivare bloggningsår. Det har ju uppenbarligen börjat på sämsta tänkbara vis. Just därför tänkte jag bjuda er på en musikaliskupplevelse i detta inlägg. Med de senaste klippen, musikvideor och liknande saker som jag hittat.

Det blir inte överdrivet många, men i alla fall som kan täcka ert behov för en stund. Ska sedan i fortsättningen försöka att lägga upp ett antal klipp varje vecka, jag vet själv hur svårt det är att hitta ny musik, eller gammal. Vi matas av för mycket material på internet, så jag ger er ett axplock av vad jag har lyssnat / tittat på och tyckt om.
Gammalt som nytt, från ingenstans och överallt. 

- Första valet är Mando Diaos nya låt Dance with somebody. [ musikvideon är mycket läcker och en härlig låt! ]


- Robyn stod för en del av underhållningen under Nobeldagen, mer exakt i Oslo, där fredspriset delades ut. Mycket snygg scen, Kleerup på trummor + gitarr och en stråkorkester som passade utmärkt. Se klippet.

- Frida Hyvönen sitter vid ett piano och sjunger som en magstark version av sin låt Dirty Dancing, till sin hjälp har stundvis Markus Krunegård. Mycker vackert!


- Programmet Dom kallar oss artister är riktigt ögongodis för mig. Jingeln för programmet, upplägget av programmet och valet av artisterna är riktigt bra. Jag har valt ut en litet klipp med Håkan Hellström som var den första artisten i programserien. Se klippet.

- Christer i P3 är ett av de program jag ofta lyssnar på när tillfälle ges och ett sådant tillfälle var det i fredags då de bjöd lyssnarna på deras favoriter ifrån året som varit. Bland annat så börjar klippet med deras "favoritfredagsflört" med en tjej som inte riktigt hade alla hästarna i hagen, om jag kan uttrycka mig så. Väldigt underhållande i vilket fall! Lyssna här.

- Sahara Hotnights mudikvideo till deras cover på låten In private är så stilfull och helt i min smak! Att dessutom deras version av låten blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på den är också någonting som gör helheten glasklar.





Jag hoppas jag har gett er någonting nn som ni uppskattar på ett eller annat sätt. Lämna gärna en kommentar om er åsikt.

Vill även tipsa er om SVTs nya serie De halvt dolda, missade ni första avsnittet precis som jag gjorde kan ni se det här. Jonas Gardell har skrivit manus och en av rollerna spelas av en av mina nya favoritskådespelare Tom Ljungman, en 17 årig kille som lyckas spela hårdhudade killar på ett mycket trovärdigt sätt.


Puss o kram / Malin

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det är seriöst redan nu sötan :) Men tillsammans kan vi bli ännu bättre!

2009-01-04 @ 23:31:12
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0