Take me out.

Nycklarna är borta. Borta till det hem jag ska påbörja min resa till imorgon 17.00. Överallt har jag letat, överallt förutom ett ställe där de befinner sig, antagligen. Det är en omöjlighet att koncentrera sig på någonting annat, allt det viktiga som jag borde fokusera på. Tenta, packning och resan. Men icke, dessa tre nycklar på en liten rund hängare tar all min tid. Morgonen började i katastrof och har fortsatt i samma spår. Äckliga spår. Därför tänker jag fly för några timmar, fly några timmar till staden något söder om mig. Fly från denna ö, gömma mig inne på ett varmt cafè och även unna mig ett par skor, om de nu finns kvar. I storlek och färg. Troligtvis inte, vilket hade inneburit att denna dag verkligen hade varit en katastrof. Jag ska dricka ställets största kaffe och hoppas att den värmer min mage tills jag är i norrlands djupaste skogar. Mitt nya smeknamn är fem-månader-i-kallt-rövhåls-piteå-m , i alla fall enligt en person. Ett mycket vackert litet smeknamn. Såg precis bilder på ansiktsboken jag helst hade skippat att se, men nej då. Mitt framför ögonen stack det ut från skärmen och bad om att jag skulle klicka på dem, vilket jag naturligtvis gjorde. Så bara för att denna underbara dagen inte ska bli sämre ska jag trotsa vädret och bära ny lila kjol och converse till stan söderut. Jag ska köpa ett kort och skcika till mig själv, eller inte. Vi får se hur det blir med kortet, men kjolen är ett måste. Dessutom ska jag leka dektektiv på bussen, i lite underbar studielitteratur som kan få vilken man som helst att fälla en tår.
If I move this could die 
If eyes move this could die
Come on
Take me out

I know I won't be leaving here.
With you.


/ Malin


Kommentarer
Postat av: Kristina

Sötan! Kom på en sak, du hade väl ändå inte med dig nycklarna till min systers lägenhet? Hoppas de kryper fram snart!

Hoppas din dag i götet blir toppen, det förtjänar du! Vad är det för skor då? puss!

2009-01-08 @ 15:38:41
URL: http://malinokristina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0