Ett litet potpurri

Hey there!

Malin ligger då i med bloggandet, kul, men jag kan ju inte låta henne ta över vårdnaden av vår lilla blogg helt och hållet. Så det är bäst att jag försöker hänga med i hennes tempo så att jag inte blir av med föräldraskapet eller så för bristande omsorg..

Har precis kollat på top model samtidigt som jag plöjde igenom x antal kultur-delar för Svenska dagbladet som jag inte riktigt hunnit med de senaste dagarna.

Ett blandband från senaste tiden:

  • Ludde har flyttat och det tar nu 3 minuter att gå. Gillas mycket, mycket.
  • Jag har sedan i somras varit irriterad på mig själv att jag inte varit mer aktsam med min mobil (mycket repig display). I förra veckan satt jag och pillade på den och insåg att skyddsplasten fortfarande satt kvar. SEDAN I MAJ! Galet. Nu har jag en mobil som är som ny :)
  • Johan och jag (Shores nya musikansvariga) har lagt in massor med ny musik i Shores musiksystem och svarat på maaaaassor med mail från skivbolagen. I veckan ska vi välja ut helt nya låtar för årets första "Heta listan" som drar igång på måndag! Johan sänder de två första veckorna då jag praktiserar på bästkusten, sedan är jag tillbaka! Just nu nördar jag ner mig med gamla tracks och digilistan. Kaj Kindvall och Stefan Lindeberg inspirerar!
  • Min nya last är Ben&Jerrys goda glass. Sjukt beroendeframkallande. Och hur sjutton ska ett glasspaket för tio kronor på netto någonsin smaka gott igen?!
  • Igår tog jag mycket utrymme i public service-etern! Fyra av mina inslag gick i P4 Kalmar, varav ett också sändes i P4 Kronoberg. Yeah!
  • Imorse suckade jag djuuuuupt över mitt gigantiska diskberg. Kändes motigt att veta att det var det som väntade på mig när jag skulle komma hem vid fem. Runt lunch sprang jag hem för att hämta min plånbok. Möter min sötnöt i dörren och han hade diskat allt. Lovely! Igår firade vi fyra månader och jag är kär, kär, kär.
  • "Folkkära artister tolkar P3 Guld-nominerade artisters låtar". Det är rubriken på den här sidan hos P3. Min favorit får ni nedan. Nanne tolkar Kent var dock ingen hit. Synd att just "tolkar" missades där. Känns bara som en taskig karaokeversion. Vilken tycker ni är bäst?

Nu ska jag ta och gå den där treminuterspromenaden.

Ha en trevlig kväll gott folk!
// Kristina




Stephen Simmonds - Longing for lullabies:


Kommentarer
Postat av: josefin

Det tycker jag låter som en väldigt, väldigt bra idé! Hoppas hon är ledig då! Keep in tuch. Jag ringer dig nog imorgon, min röst är tillbaka nu så :) Hehe. Sov gott!

2009-01-27 @ 22:19:26
URL: http://schosefajn.blogg.se/
Postat av: Abbe

När jag läste om upptäckten av skyddsplasten på din display kom jag osökt att tänka på trissreklamen. Plötsligt händer det... :)

2009-01-27 @ 23:07:50
URL: http://sextiowatt.blogspot.com
Postat av: Fanny

Kul med lite uppdatering :-) Trivs du på praktiken? Hur länge ska ni vara på praktik?

Åh, en sak jag saknar med Kalmar är att gå till Maxi och köpa en B&J... Visst har vi glassen här hemma med men där i studntlivet var det ren LYX! Vilken smak gillar du bäst?

2009-01-28 @ 07:16:55
URL: http://fannychristine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0