Sedan dansade jag hela natten lång...

Det var bara två dagar. Men snart är det flera dagar igen, jobb. Göteborg. Har inget att skriva, det är därför jag skriver.
Såg precis "Factory Girl", en fin film. Löjligt fin film. Nu lyssnar jag på Dylan, igår lyssande jag på U2 hemifrån min moster - det hördes klart och tydligt. Sedan dansade jag hela natten lång med ett gäng jag knappt kände, det kändes klart och tydligt. Men det gjorde mig ingenting. Sedan åkte jag taxi själv, för sista bussen hade gått. Taxisnubben var ett The Hives fan, därför fick han drixs. Det var en härlig känsla att bara behöva gå några meter, att liksom få skjuts hela vägen hem. Han sa att jag skulle sova gott, det gjorde jag. Tror jag.
Jag vet att detta är luddigt, men jag är luddig och ganska tom. Jag tror jag ska lägga en slant på Madonna i helgen, vet inte varför men kände för det. Aldrig egentligen haft något intresse av henne, men behöver sysselsätta mig med underhållning. Så, varför inte. En fin Göteborgs natt, den sista på ett tag. Tänk att en sommar går så fort. Mycket kommer att saknas. En del ska bli skönt att vara utan. Nu måste jag packa, igen. Mitt liv i väskan ni vet. Kanske därför jag är tom - för allt finns i väskan. Materiella ting och en bit av insidan.  Packa var det ja, psst ...lyssna lite på Dylan. Han är ljuv.

When ya ain't got nothing, ya got nothing to lose,
You're invisible now you've got no secrets to conceal
How does it feel?
Oh how does it feel?
To be on your own,
With no direction home
Like a complete unknown ,
Like a rolling stone

(Like a rolling stone - Bob Dylan)

Malin.

Kommentarer
Postat av: Ida, lite flum

shit vad najs att höra u2 från fönstret hos din moster! jag gillar inlägget. weiii. fylleslag! randomfolk, random-taxichafför som får Hives-drix.

ballt



"Materiella ting och en bit av insidan"

vackert

2009-08-08 @ 11:21:27
URL: http://idacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0