Ensam kändis på vilsen jakt i litet fiskesamhälle.

Kleerup förföljer mig. Njea, kanske inte riktigt, men man skulle kunna tro det. Ursäkta mig, jag är lite uppspelt just nu. Inte för att jag tycker att Andreas Kleerup är "en jättestor, tuff kändis", men ändå. För en vecka sedan kom han in i sportaffären där jag jobbar och köpte en träningscykel och hantlar av mig. Vilket jag tyckte var ganska uppseendeväckande med tanke på vad man hört om hans hälsa innan. Jag fick då reda på genom Kristina att han tydligen fått huvudrollen i en kommande film och att träningscykel skulle kunna vara en anledning därför.

Vet ni vad som hände för cirka tio minuter sedan?! Jag såg han, på Tjörn. Ja, alltså på den här lilla ön som jag är uppväxt på. Jag var på besök hos min mormor när jag ser en person bakifrån längre ned på gatan som ser otroligt lik ut just Andreas Kleerup. Jag säger åt mamma att köra en omväg för att köra förbi honom, för att få en bekräftelse på att "det var en person som var lik honom, men det var inte han". Den bekräftelsen fick jag inte istället så var det han, i egen hög person. Gående mitt inne i det lilla fiskesamhället där jag vuxit upp. Helt ensam var han också. Till saken hör att jag vet att det just nu pågår en filminspelning härute på ön, kanske finns det därför ett samband. Att det helt enkelt är i denna filmen han ska göra huvudrollen. I så fall kan det till och med vara så att han bor i min gammelmosters hus, som de hyrt ut till filmregissören med flera. Tänk så konstigt det kan bli.

Visst, att man har sett Peter Harrysson och Jan Josefsson härute, men de är här på ett annat sätt. De bor härute. Jag blev så paff på andra sidan bilrutan när vi körde förbi så jag stat och talade högt för mig själv. Komiskt. Knäppt. Och lite charmigt. Klerrup, iklädd en randig rosa T-shirt, helt ensam och smått vilsen, på den lilla gatan som jag så väl känner till. Kanske skulle detta kunna få mig att ta en cykeltur nu, för att bara få reda på var han håller hus, fast nej. Jag är ingen Stalker. Jag är bara en nyfiken liten mediamänniska. Mamma tyckte vi skulle stanna bilen så jag kunde göra en intervju med honom, Hah! Hur hade det blivit och hur hade han reagerat. Kanske vi skulle ha gjort det, så ensam som han verkade så hade kanske vårt sällskap varit till tröst, kanske hade han till och med velat få skjuts i våran skrotiga bil. Troligtvis inte, men kanske....

/ Malin

Bild lånad från: http://sundaymorning.nu/


Kommentarer
Postat av: Fanny

Mmm Malin! När drar du tillbaka till Pite?

2009-08-11 @ 14:45:58
Postat av: Ida

BAllt! Jag hade aldrig känt igenom honom- är inte så bra på kändisars uteseende. men jag såg claes malmberg på en pub här i hbg i helgen. han var dock inte särskilt nykter o jag var inte särskilt intresserad av honom. Kleerup som förföljer malin är defenitivt en bättre story!

2009-08-13 @ 13:59:47
URL: http://idacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0