Ibland känner jag mig som en man

Jag ska inte blogga, jag ska inte blogga..men ändå sitter jag här och fingrar på tangentbordet. Fort går det också, texten bara strömmar genom fingrarna. Skrämmande. Varför gör den inte likdant när det gäller en radioteater? Hur svårt kan det vara att komma på 6-10 minuters teater om precis vad som helst? Jag har ägnat mina fyra vakna timmar hittills åt att plocka upp tvätt, äta god frukost, börjat kladda på en tavla, läst flera bloggar (som gav mig detta fingrande på tangenterna) och gjort ett sådär tappert försök att hitta inspiration. Igen. Vädret är höst här idag.

Igår provade jag hela Piteås utbud när det gäller kängor, hittade två par - ett par högklackade kängor och ett par stövlar. Köpte jag några? Nopp. För jag är så otroligt sämst på att ta beslut, bara bestämma mig och slå till på någonting.
Det behövs smakråd, gärna åtta stycken som jag kan gå med till affären en och en med. Så helst går jag åtta rundor till affären för att prova åtta gånger, när jag sedan kommer tillbaka den nionde gången för att köpa skorna är de slut. Varje gång är det så. Och om jag mot förmodan skulle köpa skorna första gången jag ser dem, lämnar jag tillbaka dem med största sannolikhet.
Blir så matt, matt och trött.

Idag är det Idol, första fredagsfinalen. Jag ska titta, framförallt på Johan Palm som ska göra sitt yttersta för att sjunga som Chris Martin (Coldplay), det kommer inte lyckas. Då tänker ni, "och hur kan hon vara så säker på detta", jag är inte säker. Jag är HELT säker. man ger sig inte på ett band som Coldplay ostraffat, speciellt inte om man är 16 år och pubertetsbarn. Det gick förra året med Daniel, men ett STORT undantag. Antagligen den enda versionen någonsin av en svensk "Idol" med Coldplay eller något annat band med en sångare som Chris Martin som någon kommer att lyckas med. Thats it. Tala gärna emot mig, jag är inte mer en människa. Bara så ni vet älskar (okej hårt ord, men vad tusan..lyssna in grabben..vad ska man göra annars?!)  jag Johan Palm, han får mig att bli sådär spralligt pupbertetsaktig igen. Men sjunga Coldplay, det gör man inte ostraffat.

Ska strax gå en lång promenad till några lågprisbutiker och en second-hand butik. Sedan ska jag även köpa en "pangare", en sådan där häfthistoria som man smäller tyg i träplankor med. Det blir bra, tror jag. Har egentligen en redan i hushållet, men vi råkade köpa fel "klammrar" till denna igår, så lika bra att köpa en ny "pangare". Efter detta pådrag ska jag träna - YES! Tanken var att jag och min andra hälft Tobias skulle testa på något med det häftiga namnet "Body Jam" idag, men hans käre vän kommer på besök, så vi skjuter upp dansdebuten tills på måndag. Blir bra det med.  Så jag ska lyfta skrot med grabbarna inne i på det svettiga gymmet idag. Ibland känner jag mig som en man, en man med killkompisar.



Den 25 oktober kommer systeryster och hälsar på.
Det kommer bli bra, väldigt bra.


Dags att skriva mitt lilla citat på den nya tavlan och fräscha upp sig. Skulle vara skandal om jag dyker upp i lågprsibutikerna med ett fett hår och mjukisbyxor (ha ha!). Så dags att sätta på sig fredagssminket. SE YA!

Puss och Krams / Malin

Kommentarer
Postat av: Mikaela :)

Malin du och jag ;) jag ska med lyfta skrot idag med mina killar Fidde och Anton!

2008-10-10 @ 11:53:02
URL: http://goosgoos.blogg.se/
Postat av: Kristina

Utan att ha varit med tycker jag att du ska köpa åt par av skorna! Sluta mesa runt Malin!

Ojoj, coldplay alltså.. hm ja du det får vi se hur det går. Men jag kanske får kika i efterhand för det blir nog bio i Trollywood ikväll!

2008-10-10 @ 12:01:31
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Nikolina

du menar häftapparat?

jag ska strossa runt i brick lane imorgon med alla second hand affärer. jag kommer tänka en stund på dig då.

2008-10-11 @ 01:28:27
URL: http://coconutskins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0