Kärlek vid dörren och överskotts kreativitet...

Jag har hittat en ny kärlek. Egentligen är det väl en gammal rostig sådan som jag inte upptäckt innan bara. Bandet The Kooks som så många pratat om, nynnat på och allt vad det kunnat vara har knackat på min dörr nu. Äntligen!


Just nu sitter jag och lyssnar in mig med en sådan överskotts kreativitet som inte är bra så här sent på kvällen. Anledningen till det stavas Ann älskade Söderlund. Min förebild, alla plan och dagar. Hon kan få den värsta dagen att stråla som en gyllengul sol, hennes idèer gör mig sjukligt svartsjuk. Japp, erkänner igen. Hela tiden - denna svartsjuka. Kreativiteten smittades ut genom henne snya programserie "världens härligaste män" där hon pratar om män, ja i en hel timme. En mycket bra programidè då det fattas liknande program. Bänka er kommande onsdagar 22.00.

'"När en kvinna blir attraherad av en man lägger hon huvudet på sne, ler och höjer ögonbrynen. Det är ögonen som markerar intresset. Männen beter sig ungefär som seriefigurer. De överdriver sina rörelser, bröstar upp sig och försöker på alla sätt att dra uppmärksamheten till sig"


Om någon undrar så gick intervjuuppgiften + protokollet bättre än förväntat idag. Var det största nervösa sammanbrottet ni kan tänka er i morse, men efteråt mer som en glad och lättad lärka. Fick positiv respons och någon tyckte intervjun var "tekniskt felfri", när det sades höll jag på att skratta på mig - jag som hade noll koll (tyckte jag). Annars idag har jag sysselsatt mig med att träna, magen värker numera varje dag efter alla sit-ups men lätt värt det! Det har bara börjat... Smått avundsjuk (MYCKET) på Kristina som imorgon reser hem till västkusten över helgen. Jag vill också! Men icke, man är fast här i kylan... men jag har valt det själv - jag vet. Ibland är det dumt att man har en egen vilja och egna fötter som kan ta massor av tokiga beslut, som att flytta till nordpolen. Slutändan kanske blir bra ändå, så ser jag det...

Ledig resten av veckan nu, eller ledig och ledig. "Egen studietid" som det så fint kallas. Fortfarande ekar skallen tom på radioteater idèer, någon av er läsare måste väl ha en smågalen teater på lut åt mig..eller?! I helgen blir det förmodligen en klassfest som jag och Dennis styrt upp. Vi kommer bli toastmasters för den tillställningen (kan det vara en nog bra anledning för en ny outfit?!...antagligen inte...) Det ska i vilket fall bli väldigt trevligt, flera i klassen jag knappt pratat med, vilket är tragiskt när vi är högst 15 stycken i klassen. 
 
Jag funderar på att köpa mig ett par ordentliga, manliga kängor. Ett par som får stå för sig själva och rädda mig ifrån att halka omkull på isfläckarna som snart kommer att bildas (tror jag). Acne har ett par snygga kängor till det manliga könet, de är grova men ändå nätta, om ni förstår...

Nu måste jag sova i min 1,20 säng med tillhörande sänggavel, som jag med egen kreativitet fixat tiidgare i veckan. Imorgon ska jag njuta av en lång frukost, morgontidningen och sedan hitta inspiration. Sov gott.


Puss & Kram / Malin


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack tjejer för the comments om mitt pågånde projekt!

Molle Malin, skorna är riktigt coola! kolla in loppis / second hand först!

kramar på er, nu ska jag ut o gå, solen skiner!

2008-10-09 @ 14:37:16
URL: http://idacharlotte.blogg.se/
Postat av: Mikaela :)

Välkommen till klubben, vi som älskar The Kooks :) köp skorna, jag ska typ köpa likadana :P

2008-10-09 @ 20:48:25
URL: http://goosgoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0