Ironiskt nog..

Hej hej hallå!

Sitter och avnjuter pasta med en egenkomponerad räk- och brocollisås till. Blev riktigt gott. Extra gott med mat efter träningen också. Var på ett pass med styrka medel idag och blev så positivt överraskad. Ledaren måste vara ungefär i pappas ålder (alltså närmare 60 än 50). Han grusade min förutfattade meningar både när det gäller takterna i kroppen och musiksmaken. Hade faktiskt inte hört många av låtarna, som alla var utländska.. inte en enda svensk låt på hela timmen, men de föll mig verkligen i smaken. Internationellt och mångkulturellt blev det i alla fall.. rumänskt, tyskt, turkiskt, franskt, spanskt, engelskt osv.

Helgen innehöll ju som sagt inflyttnings- och fadderfest, mycket trevliga båda två. Jag hade en riktigt roliga lördagskväll men, MEN av någon anledning var det en hel del ironi i kvällen.. som jag tyvärr inte stod för själv. Blev jätteglad när Henrik hörde av sig under dagen och undrade om jag ville med på Kalmar FF - IFK Göteborg. Riktigt längesedan jag skrev något för fotbollsverige.se så jag var taggad (ni kan läsa intervjuerna här och här), men det gjorde naturligtvis att jag blev sen till den fest som jag själv var med och tog initiativet till. Jag hade på mig min nya klänning från Monki och skymtar en annan tjej på kåren i samma outfit. Senare springer jag rakt in i henne och ironiskt nog är det Anna som jag hyrde min lägenhet av hela våren (men nu är den min, min, min!). Runt halv två bestämde sig Ludde och jag för att hämta jackorna och hinna före rusningen efter, i vårt fall, falafel- och gyrosrulle. Ironiskt nog visar garderobskillen upp en tom galge och säger att jag får vänta till sist. Dryga halvtimmes senare fick jag tillbaks min jacka och kön till maten var lååång. Jag beställer min rulle utan pfefferoni (eller hur det stavas) och under tiden jag sitter och väntar med en underlig kille tjatande i mitt öra om vilket kap till kille jag lyckats hitta (jag vet redan det ;P) såg kapet att dom ändå la i det.. han fixade en ny men ironiskt nog bet jag ändå i en grön liten sak halvvägs nerför rullen.. Jaja, kul kväll ändå!

Nu ska jag återgå till röran i mitt rum. Idag fick jag tummen ur att faktiskt städa. Det är visserligen gjort men i bara farten fick jag för mig att möblera om också och just nu tror jag inte att rummet följer några feng shui-lagar. Inte några estetiska heller för den delen..

På återseende
/Kristina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0