Festlig helg i Luleå...

Har tillbringat min första "festhelg" i Luleå, det lär bli flera. Det var mycket trevligt och innehöll ett otippat inslag. Lördagen började med en shoppingsväng på Luleås gator, vi åt kinesiskt och drack kaffe. Jag köpte en svart liten höstjacka och ett långt linne som jag bar senare på kvällen. Det var ruskväder, regn och en julkänsla spred sig längst gatorna. Efter stadssvängen begav vi oss hem till grabbarnas lägenhet. En av grabbarna är Saras(min kombo) pojkvän Johan. I lägenheten fanns även hans kombosar Mattias och Nicklas, plus sex stycken andra snubbar som hade kommit på besök från huvudstaden. Mycket trevligt. Efter att vi tillsammans ätit på en pub i närheten gjorde vi oss i ordning och laddade för förfest. Och vilken förfest det blev!

Deras fyra fylldes på bredden med alla tänkbara människor och man var glad om det gick att ta två steg utan att trampa på någon. Mitt i denna smeten dök det "otippade inslaget" in. Det steg in en kille i rummet som jag kände var väldigt bekant för mig, någon minut senare kom jag på varför. Det visar sig vara en kille ifrån min gymnasieskola. Vi gick samma program, fast han är 86:a och jag 88:a. Vi skrattade gott åt detta märkliga sammanträffande, att träffas på samma förfest där båda indirekt känner de som har festen plus att de tär i Luleå av alla ställen. Komiskt, världen är så liten att det är skrämmande. Aldrig är man okänd och annonym. jag och Sara blandade "oboydrinkar" som var väldigt uppskattade, de bestod utav kakaolikör och mjölk (ett bra tips!) och innan utgången var ett faktum insåg vi att vi druckit upp hela flaskan..vi var under kontroll i alla fall så kanske var helt okej. Sedan bar det av till Luleås kår, en betydligt större lokal än vår yttepyttelilla i Piteå. Musiken var dock en besvikelse, men man kan inte få allt! Det var helt enkelt en mycket trevligt helg som jag hoppas blir repris på snart igen.



1. När jag kom hem efter att ha jobbat på kåren på fredagen stod denna skylt i hallen. Mina kombosar hade burit hem den efter att ha hittat den på vägen "denna ska vi ha"..
2. Luleå i ett mycket tråkigt väder.
3. På vår dörr sår det "Välkommen till Jaggis, Baggis & Doggis" Jag är Doggis efter att ha imiterat en hund under ett memoryspel, därför denna komiska bild på Ica.
4. Mattias och Jag.
5. Sara och kakaospriten.
6. Sara poosar med en toalettrulle(?!).
7. Johan och Sara.
8. Jag slappar i soffan.
9. Kombosarna på G!


Nu ska jag och träna.

Puss och Kram / Malin

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ser att toakorten fortsätter som tradition, haha!

2008-10-06 @ 15:56:24
URL: http://malinokristina.blogg.se/
Postat av: Fanny

Fan vad du är snygg i håret, Malin!

2008-10-06 @ 16:43:45
URL: http://fannychristine.blogg.se/
Postat av: Mikaela :)

Låter som att du haft en toppen kväll!

2008-10-06 @ 19:17:09
URL: http://goosgoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0