Pizza och redigering

Tidningsredigering innebär liksom förra årets bild, form och webb lite sena kvällar i skolan. Sitter med ett trevligt gäng i skolans källare och skapar tidningssidor i Indesign. Programmet verkar ändå rätt lättförståeligt, men vill man komma hem i helgen gäller det att jobba undan lite. Gårdagens kursintroduktion och flera timmars föreläsning avslutades med följande citat av vår lärare: "redigering består mycket i att fuska utan att det syns". Jahapp, det är alltså det vi ska pyssla med de kommande veckorna.

Förutom Jossans trevliga besök i helgen hann pojken och jag med en sväng till Öland. Stormväder till trots blev det en liten promenad vid havet efter pizza (usch vad illa det låter att jag äter pizza så ofta.. urk!) i Färjestaden. Lite Lady-o-Lufsen-stämning där en stund när ägaren sprang runt och kallade oss Romeo o Julia. Satt och väntade på att han och resten av personalen skulle komma ut och stämma upp i sång, men icke. Man kan inte få allt. Dagen avslutades med Tropic Thunder på bion. Jag har antingen sjuk humor eller så var jag trött. Avgör själva.

Nu måste jag fortsätta redigera. Redigera, redigera, rediera... redigeria.. redigera. REDIGERA.

/Kristina 

Ps. Malin, synd att jag missade radion i morse, lät som en riktigt bra låtlista! 


Kommentarer
Postat av: Erica

Lady och Lufsen, å så sött :)

Blir lite svartsjuk faktiskt :P

2008-10-08 @ 11:58:13
URL: http://regnsmatter.blogg.se/
Postat av: *Ida

pojken? har kristina blivit käääär? :)

kan du inte offentliggöra vem drömprinsen är? kram

2008-10-08 @ 18:02:08
URL: http://idacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0