Har du 20 kronor över?

Har du två guldtior som ligger och skräpar i plånboken tycker jag att du ska hoppa över den sista ölen till studentpris, lösgodiset i mataffären, snusdosan eller kanske nagellacket på rean. 20 kronor är inte mycket men ändå kan det göra en stor skillnad.

För ett par veckor sedan gick en alldeles för ung tjej bort i cancer. Jag kände inte henne personligen men hörde henne sjunga några gånger under gymnasietiden. Hennes öde har ändå påverkat så många människor via hennes blogg (klicka här för att läsa) och mina tankar finns hos hennes pojkvän som jag lärde känna under en skolresa till Tyskland. Det gör ont i mig hur orättvis sjukdomen cancer är.

En annan läsare startade en insamling hos Barncancerfonden till hennes minne. Målet är att nå 100.000 kronor innan Lucia. Jag är övetygad att det kommer att lyckas då räknaren just nu står på 88 800 kronor. Men hjälp till du också och låt det blir så mycket mer. För varje slant gör skillnad. 20 kronor är väl ingenting nu när klockan passerat 12 och lön och Csn har tickat in på kontot? Här skänker du ditt bidrag.

Godnatt!
//Kristina


Update:
Jag tycker det är underbart att folk stödjer rosa bandet och så. Tänkte bara klargöra skillnaden. Barncancerfondens uppgift är att samla in medel för att förebygga och bekämpa cancersjukdomar hos barn samt att arbeta för en bättre vård- och livssituation för cancerdrabbade barn och deras familjer. Den här tjejen fick till exempel en laptop eftersom hon ville blogga.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra gjort! Själv köper jag rosetten och body loation på apoteket och pengarna går till bröst cancer..

2008-10-24 @ 09:37:05
URL: http://goosgoos.blogg.se/
Postat av: Kent Vilhelmsson

Oehört berörande blogg. Fruktansvärt orättvist att en så ung, begåvad, vacker och levnadsglad människa skall ryckas ifrån oss.

2008-10-24 @ 15:06:48
URL: http://kent-vilhelmsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0