Godmorgon!

Äntligen lördag! Och vad skönt att veta att jag inte ska ut idag.. ikväll blir det räkor med mamma och pappa. Snorar man som en tok och har noll lust för att skaka rumpa känns det väldigt skönt att veta!

Igår kväll blev det bio med sommarens sambo Elisabeth! Det blev Patrik 1,5, många skratt, en och annan tår när de återförenades och lite irritationskänslor mot de 13-åriga tjejerna som satt bredvid och skrattade och sa "neeeej usch vad äckligt och vaaa ful han är!" när huvudrollerna kysstes. Grrr! Det var inget annat än vackert och kärlek. Tycker det var kul att de valt, missförstå mig rätt, två helt vanligt grabbiga män och inte två "jättebögiga". Det gjorde på något sätt att det kändes mer äkta och att filmen inte drev med homosexualtitet. En riktigt söt historia som jag helt klart rekommenderar.

I bilen till Trollhättan och hem lyssnade jag in mig på "The wild one", ja alltså Sugarplum Fairys senaste skiva som kom i mitten av september. Har inte hunnit göra det innan. The escapologist och Never thougt I'd say that it's alright har jag hört på radion innan och det känns som rätt givna första- respektive andrasinglar. Annars fastnade jag också för Bring Danger (som med lugna melodilösa verser exploderar i riktigt riviga refränger) vid första genomlyssningen. Får se vad för mer pärlor som gömmer sig bland spåren efter fler genomlyssningar.

Nu är det frukostdags. Jag har hört rykten om äggröra där nere så det är bäst att skynda sig innan de andra äter upp!

Take care!
/Kristina




Sugarplum fairys första spelning på Hultan i somras, och Malin och jag där och då, alldeles lyckliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0